To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Sprzęgło

sharky - 01-06-2011, 15:15

Mam mały problem ze sprzęgłem. Czasami, lecz nie zawsze przy wyprzedzaniu i zredukowaniu biegu obroty idą w górę lecz auto nie przyspiesza, a więc wygląda na to, ze sprzęgło zaczyna się ślizgać. Dodam, że sprzęgło łapie pod koniec i od jakiegoś czasu auto stało się mniej zrywne, np. przy ruszaniu zdarzało się, że koła leciutko zabuksowały, teraz już tak się nie dzieje. Pewnie powoli dobiega koniec żywotności sprzęgła. Teraz moje pytanie: kiedy najlepiej wymienić sprzęgło? Czy mogę tak jeździć i czekać kiedy zacznie się coś więcej dziać lub sprzęgło padnie całkiem czy zrobić trzeba to wcześniej? Pytam w obawie o to aby nic innego się nie zepsuło w konsekwencji zepsutego sprzęgła.
WieSiu - 02-06-2011, 08:39

sharky, raczej mozesz jezdzic delikatnie i nie pod gorki i krawezniki,az w koncu nie wytrzymasz i zmienisz sprzeglo. Ale miej tez na uwadze moze Cie to unieruchomic w dowolnej chwili. Ale nic innego poza sprzeglem sie nie powinno zepsuc
sharky - 02-06-2011, 09:22

Dzięki WieSiu. Teraz pytanie co trzeba wymienić musowo przy wymianie kompletnego sprzęgła: tarcza, docisk, łożysko hydrauliczne/wysprzęglik, coś jeszcze? I jakiego sprzęgła najlepiej szukać, jaka firma? Raczej myślę o nowym niż regenerowanym. Puma 1,4 1998 rok.

http://ewcar.pl/pl,catego...nie,napedu.html

http://ford.sklep.pl/pl,c...k,sprzeglo.html

WieSiu - 02-06-2011, 09:39

sharky napisał/a:
sprzęgła tarcza, docisk, łożysko hydrauliczne/wysprzęglik,


to co wymieniles + mozna by jeszcze zmienic uszczelniacz walu korbowego od strony wlasnie sprzegla (bo po co potem tam 2 raz zagladac jak bedzie cieklo, przy okazji mogloby zniszczyc nowe sprzeglo).

co do marki sprzegla,jak to bedzie luk, valeo, sachs to bedzie ok. Wiadomo najlepiej oryginam MC, w sumie ten regenerowany oryginal nie najdrozszy,ale ja nie mam doswiadczenia z takimi oryginalnie regenerowanymi

sharky - 02-06-2011, 10:08

Jaka orientacyjnie jest cena takiego uszczelniacza?
wojteks - 02-06-2011, 12:40

http://ford.sklep.pl/pl,p...etec,s,tyl.html
mam taki używany w dobrym stanie za 50 zł jak coś :-)

Anonymous - 30-10-2011, 20:00

Witam...Ja parę dni temu też wymieniałem tarcz regenerowaną ....koszt obicia tarczy z wysyłką 130pln.Za nową u nas trza dać około 550pln.Jak długo pośmigam? zobaczymy....
sharky - 15-11-2011, 15:14

Kupiłem taki komplecik sprzęgła LUK http://ford.sklep.pl/pl,p...,i,zetec,s.html za 440 zł. :) Teraz tylko czekam na umówioną wizytę u mechanika, zobaczymy czy czegoś jeszcze przy okazji wymiany sprzęgła nie będzie trzeba wymienić w Pumce.
Dietih - 15-11-2011, 16:02

daj też znać w jakim stanie był wyprzęglik hydrauliczny, i przy jakim przebiegu :wink:
sharky - 15-11-2011, 18:47

Po 23.11.11 dam znać. :P
Anonymous - 15-11-2011, 21:14

Warto bawić się w części regenerowane przez forda - dokładnie sprzęgło ?
Słoodzik - 16-11-2011, 20:44

A ile można zaoszczędzić :?: :roll:
Anonymous - 16-11-2011, 22:27

Tarcza + docisk 599pln :P
Oczywiście trzeba doliczyć koszt wysprzęglika - 325pln :/

sharky - 17-11-2011, 10:07

Tu macie troszke taniej i wysyłka gratis :arrow: http://ewcar.pl/pl,produc...ft,1116683.html Wydaje mi się, że regenerowane rzeczy nie są złe aczkolwiek co nowe to nowe. :mrgreen:
Anonymous - 17-11-2011, 16:06

sharky, tak tylko ,że wysprzeglika brak w tym zestawie a jak poldek, pisał kiszt powyżej 300 wiec i tak wychodzi na to samo bo jak juz wymieniać to wszystko ! :grin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group