Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie
ksolk - 06-11-2007, 11:15
Opoya napisał/a: | a jak długo je masz? Poza tym TT to nie Puma, układ elektryczny wygląda inaczej, może jest stabilniejszy | Jakieś 5 tyś km ,a układ pewnie inny.NIe miałem okazji sprawdzać w pumie,dałem link jako ciekawostka,może ktoś sprawdzi w pumie bo pięknie świecą a moja puma aktualnie cała się maluje.
Opoya - 06-11-2007, 12:29
Sprawdzałam albo takie same, albo bardzo podobne. I dlatego nie polecam, a szkoda, bo świeciły ładnie.
Anonymous - 07-11-2007, 10:31
Opoya napisał/a: | Sprawdzałam albo takie same, albo bardzo podobne. I dlatego nie polecam, a szkoda, bo świeciły ładnie. |
Popieram. Też je sprawdzałem i do Pumy sie nie nadają. Szkoda tych parunastu złotych. Faktycznie przy xenonach wyglądają ładnie...
Volo - 09-11-2007, 17:41 Temat postu: Czy zmieniacie też w "długich"? Kto z Was zmienił ksenonki także na "długich" światłach?
Czy to ma w ogóle jakiś sens?
Czy czasem te "długie" nie będą słabsze i bardziej denerwujące niż nowe "mijania" ksenonki?
Pusia - 09-11-2007, 17:43
Raczej chyba nikt w klubie nie ma ksenonów w światłach "długich".
Według mnie nie ma to sensu.
Nie, długie nie będą słabsze od ksenonów w światłach "mijania".
Nie rażą po oczach jak długie, są sporo lepsze od seryjnych, ale nie mocniejsze od długich !
tomcio - 09-11-2007, 22:38
Jak zamontujesz ksenony w swiatłach mijania (osobiście mam 6000K) to długich będziesz bardzo sporadycznie używał. Najcześciej sie wtedy przydają do mrugania nadjeżdzającym z naprzeciwka pumkom albo ostrzeganiem innych kierowców przed policja Bardziej komfortowo sie jedzie na krótkich ksenonach - ładnie i daleko oświetlają droge przed autem i nie rażą nikogo nadjeżającego. Pozatym jeśli zamontowałbyś ksenony jako długie musiałbyś zapalać je na dłuższy czas zeby nie uszkodzić zbyt szybko lamp (ew. przetwornic) co czesto jest niemozliwe.
Cytuje wikipedie (cobym nie był posądzony o profesorstwo jak ostatnio):
Cytat: | Ponieważ lampy wyładowcze nie nadają się do częstego załączania i wyłączania często montuje się je w światłach mijania świecących stale, a rolę świateł drogowych pełnią dodatkowe lampy halogenowe, włączane w razie potrzeby. Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach.
|
Opoya - 10-11-2007, 00:29
Nie ma sensu montować ksenonów w długich, przynajmniej w Pumie. Jedyny wyjątek, to samochody, które mają mijania i drogowe razem w jednej żarówce. Wtedy montuje się biksenony (o tym napisał Tomcio), tak jest np. w Fieście.
Volo - 11-11-2007, 10:13
Dzięki wielkie, to przymierzę się do Ksenonków 5000K, a na długie poszukam czegoś w stylu "+60%".
Benon - 13-11-2007, 10:13
Mam pytanko czy montował ktoś xenony z tańszych zestawów, czyli ok 400-500zł?
Z tego co wyczytałem to nie są hermetyczne i bez homologacji(z homologacją od 700zł).
Poza tym jak ktoś już wspomniał w temacie, do xenonów wymagane są spryskiwacze przednich lamp...
Jeżdżę sporo wieczorami/w nocy i kombinuję jak stosunkowo niewielkim kosztem i legalnie polepszyć sobie widoczność.
Sorki jeśli poruszam kwestię ponownie, przeczytałem temat, może nie do końca ze zrozumieniem
Pozdrawiam
tomcio - 13-11-2007, 10:24
Moje kosztowały okolo 380zł - jakie mam poczytaj wczesniej. A jestem z nich super zadowolony Są one hermetyczne, a co do homologacji to niestety w przypadku ksenonów nie mogą one kosztować tylko 700zł, ponieważ homologacja jest nadawana na całą lampe łącznie z przetwornicami. Tak wiec chcąc mieć homologowane ksenony musiałbyś wymienić lub dać do homologacji cala lampe...
robertpuma1910 - 13-11-2007, 10:46
Benon, ostatnimi czasy wszyscy montują zestawy po 389zl z Allegro od użytkownika PLASKUR1. To cena promocyjna. Zestaw hermetyczny. Legalność to inna bajka i raczej nikt sobie tym nie zaprząta głowy
Opoya - 13-11-2007, 10:57
Najwidoczniej nie do końca ze zrozumieniem. Np. spryskiwacze nie są potrzebne, jeśli auto fabrycznie nie było wyposażone w ksenony. To samo dotyczy samopoziomowania.
A co do zestawów, to kup u Plaskura, ma tanio, hermetyczne i z homologacją. Obsługa posprzedażna wzorowa.
Homologacja jest do samego zestwawu, są dopuszczone do ruchu drogowego w UE.
Anonymous - 13-11-2007, 18:49
Opoya napisał/a: | Homologacja jest do samego zestwawu, są dopuszczone do ruchu drogowego w UE. |
I w USA.
Paola - 21-11-2007, 14:48
Plaskur nawet temat zmienił po hurtowym zakupie w klubie
http://allegro.pl/item269...on_ksenony.html
Anonymous - 21-11-2007, 16:54
Paola, napisz do niego czy moze chce foty Pumy z xenonami
|
|
|