To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

Opoya - 10-10-2007, 20:07

Bo Cienias pewnie ma mijania i drogowe w jednej żarówce. Wtedy zakłada się właśnie bi-ksenony.
wąski - 10-10-2007, 21:40

Opoya a ty jakie masz xenonki 4500K? Też chcę zamówić od plaskura1 ale nie wiem czy 4500 czy 6000. Czy 6000 będzie dużo bardziej niebieskie od 4500?
Opoya - 10-10-2007, 21:44

Mam 4300K i takie polecam (4500K też). 6000K będzie znacznie bardziej niebieskie. Dobrze byłoby zrobić fotkę - porównanie obu temperatur...
wąski - 10-10-2007, 21:53

Właśnie. Ciekaw jestem jak na foto wygląda 6000K ale wydaje mi się że będzie zbyt niebieskie. Zamówie chyba 4500K o ile plaskur1 będzie miał je na stanie.
Opoya - 10-10-2007, 22:24

Sądzę, że nie będziesz żałował - przy lampach sodowych i 4500K wyglądają na niebieskie...
Ale jak się wyjedzie poza miasto, jest piękne białe światło.

Waluś - 11-10-2007, 07:33

Opoya napisał/a:
Bo Cienias pewnie ma mijania i drogowe w jednej żarówce. Wtedy zakłada się właśnie bi-ksenony.

Opoya jak zawsze ma rację... ;) Są tam żarówki H4 - więc zarówno mijania jak i drogowe - "w duecie" ;)
Jeśli się zdecyduję - to czeka mnie wydatek na bi-ksenony. ;)

wąski - 11-10-2007, 09:45

Dostałem maila od plaskura. Ma obecinie zestawy 4500K i 5000K. Ma może ktoś z klubu założone 5000K?
Paola - 11-10-2007, 14:03

Znalazłam fajny artykuł:


Opoya - 11-10-2007, 16:36

Wszystko ładnie i zgodnie z tym co mówiłam. Ale jakoś nie widzę tabunu policjanów zatrzymujących za źle ustawione światła - czego bardzo żałuję. Dotyczy to i ksenonów i tradycyjnych lamp. IMO źle ustawione światła to zgroza dróg.
Wiem, że ksenony są mocniejsze, dlatego by nie oślepiać innych kierowców, w mieście mam je obniżone (o dwa przesunięcia pokrętłem, czyli na 1). Wyjeżdżając poza miasto wracam do normalnego ustawienia czyli "0" (wtedy ustawione są wg zasad).

Paola - 14-10-2007, 13:34

Właśnie założyłam xenony (6000K), a właściwie kolega mi założył. Przetwornice zamontował tak:



Wydaje mi się, że jest super, bo się tak nie grzeją od silnika. Wieczorem zrobię zdjęcia. :)

Opoya - 14-10-2007, 13:56

Będą się mocno brudzić, ale na szczęście są hermetyczne.
Paola - 14-10-2007, 14:00

jak dla mnie super. Podobno nie powinno sie ich montować przy silniku. Na dole mają lepsze chłodzenie. Ale to już jak kto woli. Ja jestem mega szczęśliwa i czekam na wieczór :)
robertpuma1910 - 14-10-2007, 14:04

Ja montuje jutro więc czekam na jutrzejszy wieczorny lansik - też zakupiłem 6000K :razz:
Opoya - 14-10-2007, 14:15

Tylko zanim zaczniecie jeździć z ksenonami - ustawcie je dobrze! :!:

Paola, u mnie przetwornice są przy pasie przednim, więc też daleko od silnika. Ale i tak najlepsze miejsce ma Cougar - pod lampami jest miejsce wręcz przeznaczone na przetwornice, nawet jest nagwintowany otwór, by przykręcić blaszkę, na której zamontowana jest przetwornica. Szkoda, że w Pumie tak nie ma :(

robertpuma1910 - 14-10-2007, 15:05

Opoya, a czy samemu można być pewnym, że się dobrze ustawiło światła? Czy jak pisałaś wcześniej w mieście pozycja 1 a poza miastem pozycja 0 jest optymalna dla każdego egzemplarza auta? Jak samemu stwierdzić czy ma się je dobrze czy źle ustawione?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group