Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie
Opoya - 10-10-2007, 20:07
Bo Cienias pewnie ma mijania i drogowe w jednej żarówce. Wtedy zakłada się właśnie bi-ksenony.
wąski - 10-10-2007, 21:40
Opoya a ty jakie masz xenonki 4500K? Też chcę zamówić od plaskura1 ale nie wiem czy 4500 czy 6000. Czy 6000 będzie dużo bardziej niebieskie od 4500?
Opoya - 10-10-2007, 21:44
Mam 4300K i takie polecam (4500K też). 6000K będzie znacznie bardziej niebieskie. Dobrze byłoby zrobić fotkę - porównanie obu temperatur...
wąski - 10-10-2007, 21:53
Właśnie. Ciekaw jestem jak na foto wygląda 6000K ale wydaje mi się że będzie zbyt niebieskie. Zamówie chyba 4500K o ile plaskur1 będzie miał je na stanie.
Opoya - 10-10-2007, 22:24
Sądzę, że nie będziesz żałował - przy lampach sodowych i 4500K wyglądają na niebieskie...
Ale jak się wyjedzie poza miasto, jest piękne białe światło.
Waluś - 11-10-2007, 07:33
Opoya napisał/a: | Bo Cienias pewnie ma mijania i drogowe w jednej żarówce. Wtedy zakłada się właśnie bi-ksenony. |
Opoya jak zawsze ma rację... Są tam żarówki H4 - więc zarówno mijania jak i drogowe - "w duecie"
Jeśli się zdecyduję - to czeka mnie wydatek na bi-ksenony.
wąski - 11-10-2007, 09:45
Dostałem maila od plaskura. Ma obecinie zestawy 4500K i 5000K. Ma może ktoś z klubu założone 5000K?
Paola - 11-10-2007, 14:03
Znalazłam fajny artykuł:
Opoya - 11-10-2007, 16:36
Wszystko ładnie i zgodnie z tym co mówiłam. Ale jakoś nie widzę tabunu policjanów zatrzymujących za źle ustawione światła - czego bardzo żałuję. Dotyczy to i ksenonów i tradycyjnych lamp. IMO źle ustawione światła to zgroza dróg.
Wiem, że ksenony są mocniejsze, dlatego by nie oślepiać innych kierowców, w mieście mam je obniżone (o dwa przesunięcia pokrętłem, czyli na 1). Wyjeżdżając poza miasto wracam do normalnego ustawienia czyli "0" (wtedy ustawione są wg zasad).
Paola - 14-10-2007, 13:34
Właśnie założyłam xenony (6000K), a właściwie kolega mi założył. Przetwornice zamontował tak:
Wydaje mi się, że jest super, bo się tak nie grzeją od silnika. Wieczorem zrobię zdjęcia.
Opoya - 14-10-2007, 13:56
Będą się mocno brudzić, ale na szczęście są hermetyczne.
Paola - 14-10-2007, 14:00
jak dla mnie super. Podobno nie powinno sie ich montować przy silniku. Na dole mają lepsze chłodzenie. Ale to już jak kto woli. Ja jestem mega szczęśliwa i czekam na wieczór
robertpuma1910 - 14-10-2007, 14:04
Ja montuje jutro więc czekam na jutrzejszy wieczorny lansik - też zakupiłem 6000K
Opoya - 14-10-2007, 14:15
Tylko zanim zaczniecie jeździć z ksenonami - ustawcie je dobrze!
Paola, u mnie przetwornice są przy pasie przednim, więc też daleko od silnika. Ale i tak najlepsze miejsce ma Cougar - pod lampami jest miejsce wręcz przeznaczone na przetwornice, nawet jest nagwintowany otwór, by przykręcić blaszkę, na której zamontowana jest przetwornica. Szkoda, że w Pumie tak nie ma
robertpuma1910 - 14-10-2007, 15:05
Opoya, a czy samemu można być pewnym, że się dobrze ustawiło światła? Czy jak pisałaś wcześniej w mieście pozycja 1 a poza miastem pozycja 0 jest optymalna dla każdego egzemplarza auta? Jak samemu stwierdzić czy ma się je dobrze czy źle ustawione?
|
|
|