Elektryka i oświetlenie - Sterowanie zaworem VCT
leman - 06-05-2017, 17:12
Hurpo, moim zdaniem jak masz ForScana spróbuj go najpierw max wykorzystać. Na pewno nie jest to IDEALNE narzędzie, ale pozwala na monitoring pozwalający wyciągnąć jakieś tam wnioski.
VCT funkcjonuje głównie z map, ale korygowane jest; min. ilością i temperaturą powietrza, temperaturą chłodziwa i położeniem wału. Spróbuj sobie ustawić PID'y w takiej kolejności i zczytać coś takiego;
RPM, DSDRPM, ECT, IAT, MAF, IAC, SPARKADV, CMPLev, TP_V, O2S11_V, O2S12_V, i ...jeden jaki tam uważasz
tzn. u mnie ForScan na wykresie "oscyloskopu" wyświetla max 12 PID'ów. Nie mam zielonego pojęcia czy da się to zmienić, czy nie, ale tyle to już wg mnie b.dużo.
Jak zrobisz sobie kilka pomiarów (sugeruje tak po min. ~5min), w różnych warunkach tzn. silnik zimny, rozgrzany, jazda normalna, z max obciążeniem el., ect, i potem to porównasz na pewno znajdziesz przyczynę swojej (Pumkowej!) dolegliwości . A ewentualnie ktoś obcy będzie miał szansę na danie Ci jakiejś rady czy sugestii.
I wyczyść wężyki i zawór PCV, bo na tym twoim filmiku z animacją VCT, chłopu od P150 summa summarum wymienili ..pompę oleju
Hurpo - 08-05-2017, 20:58
Dzięki leman. W tym tygodniu wymieniam sprzęgło, więc przeFORScanuje Pumę po tej operacji.
|
|
|