To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Sam naprawiam - Instrukcja czyszczenia przepływomierza

marcinsonax - 30-01-2011, 19:58

A czy od tego mogą obroty nie spadać do 900. bo u mnie przez cały czas jest 1000. a jak samochód jest w ruchu to nawet na luzie obroty mam na jakieś 1200 dopiero jak się zatrzymam to spadają do 1000
damian - 30-01-2011, 22:54

tego to nie wiem, wiem, że po wyczyszczeniu się odmulił i śmiga aż miło. a nikt nic nie kombinował przy lince od gazu? bo widziałem, że jest na niej jakaś regulacja od naciągu. jeszcze za wolne obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy, który tez można wyczyścić, na forum jest opis jak to zrobić, ale gdy z nim jest coś nie tak to objawia się to chyba falowaniem obrotów
crxdor - 31-01-2011, 10:54

marcinsonax, raczej nie ale z tego co wiem to tak musi być podczas ruchu pojazdu i wyrzuceniu na luz obroty powinny utrzymywać się ok 1200 natomiast przy zatrzymanych kołach obroty na luzie powinny spaść do ok 900 (1000 to nie jest wcale aż tak wiele za dużo) a za to co pisałem odpowiedzialny jest czujnik prędkości pojazdu
cobraswiecie - 31-01-2011, 12:41

Mi właśnie od brudnej przeypływki falowały obroty i wieszaly się a więc zawsze lepiej wyczyscić.
crxdor - 31-01-2011, 14:07

Pięć najważniejszych rzeczy do zrobienia, najpierw przeczyść przepływkę, potem silnik krokowy (wiem wiem potocznie się to inaczej nazywa w pumie) potem jak nie pomoże zajmij się świecami, i przewodami, jak to nie pomoże przeczyść przepustnice, na niej też lubi zbierać się osad, a jak to wszystko nie pomoże to podepnij pod kompa i zobacz czy błędu nie wywalił czujnika prędkości
markko - 01-02-2011, 17:02

a o czujniku położenia przepustnicy to panowie słyszeli?
crxdor - 01-02-2011, 19:28

markko, a czy o tym czujniku pokazał by komputer w błędach??
WieSiu - 01-02-2011, 19:33

crxdor, jak jest zupelnie uszkodzony to pokazuje taki blad :D

Na kompie mozna sobie ladnie jego liniowosc sprawdzic i zakres dzialania :) To samo mozna miernikiem bez kompa sprawdzic

crxdor - 02-02-2011, 11:27

WieSiu, podpowiesz jak mam sprawdzić jego liniowość?? w programie scan tool da radę??, albo miernikiem jak to sprawdzić??
WieSiu - 02-02-2011, 11:34

crxdor, da radę w programie,włączysz aktualny widok danych na załączonym zapłonie (nie silniku) i po malutku będziesz naciskał pedał gazu patrząc czy % wartość otwarcia przepustnicy idzie płynnie i w jakim zakresie się otwiera.
crxdor - 02-02-2011, 12:55

WieSiu, a przy odpalonym zagrzanym silniku przepustnica powinna być otwarta w ilu % i czy stała wartość procentowa powinna być czy moze się zmianiać??
markko - 02-02-2011, 19:12

nie chce mi sie szukac teraz, ale mam gdzies przepustnice i nie jestem pewien czy w ogole powinna byc otwarta na biegu jałowym. Bardziej tutaj chodzi czy płynnie sie zmienia wartość procentowa czy skokowo, jezeli skokowo to czujnik.
WieSiu - 03-02-2011, 00:11

nie powiem Ci ile,bo pumy nie sprawdzalem w ten sposob,ale w scorpio gdy gaz nie jest nacisniety czujnik pokazuje cos kolo 16%, na maksa otwarty cos troche ponar 90%. i tak jak Markko mowi, ma przechodzic od minimum do maksimum plynnie

crxdor napisał/a:
a przy odpalonym zagrzanym silniku przepustnica powinna być otwarta w ilu %


i nie ma nic do rzeczy czy silnik jest rozgrzany czy zimny,TPS badaj przy wylaczonym silniku,bo po co chcesz cisnac silnik na wysokie obroty. "Silniczek krokowy" nie zmienia polozenia przepustnicy wiec czy silnik zimny czy cieply dziala ona zawsze w tym samym zakresie.

crxdor - 03-02-2011, 09:11

WieSiu, Ok jak się troszkę pogoda poprawi to wezmę się za sprawdzanie i napisze co i jak wywnioskowałem.
robertpuma1910 - 28-05-2011, 10:46

Jak dobrać się do odkręcenia tej dolnej śruby przepływomierza ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group