Elektryka i oświetlenie - Obieg wewnętrzny
ar2r - 15-10-2008, 12:41
Nie wiem co się dzieje w Twojej Pumie ale podobne stuki(sądząc po opisie) wydaje załączające się sprzęgło klimatyzacji-stąd moje pytanie.Czasem też dość głośno "pracuje" przekaźnik wentylatora klimatyzacji.W obu przypadkach stuki są regularne.
PS.Z jaką częstotliwością słychać te stuki?
Anonymous - 15-10-2008, 12:49
Hmm, nie wiem, jakieś 5 - 10 sekund. Aż sprawdzę z zegarkiem w ręku. Wydaje mi się, że odstęp czasowy jest regularny.
Bez klimy to słyszę na bank - ale wtedy to sprzęgło klimy nie działa, tak?
Co do przekaźnika... On też działa tylko przy włączonej klimie?
ar2r - 15-10-2008, 12:55
Jeśli to jest 5-10 sekund i słychać to stukanie również gdy klima nie pracuje to nie jest to sprzęgło klimy.
Ja mam cały czas włączoną klimę więc musiałbym sprawdzić jak to jest gdy klima nie chodzi.
Anonymous - 15-10-2008, 12:59
A co z tym przekaźnikiem o którym piszesz? Musi być klima włączona, żeby on "pracował"?
Hmm, martwi mnie, że nikt nie ma pomysłu co to jest. A co myślisz o tym silniczku który zamyka dostęp do powietrza z zewnątrz (że wg mojej teorii to on stuka bo próbuje zamknąć otworzyć obieg)?
ar2r - 15-10-2008, 13:02
Przekaźnik sprawdzę u siebie i dam znać.
A silniczek?Hmmm...jesli to on "rozrabia" to chyba musi cały czas dostawać napięcie.
Anonymous - 15-10-2008, 13:07
No właśnie o tym myślę. Myślałem nawet żeby spróbować wyciągnąć jakiś bezpiecznik (bo obieg wewnętrzny zamyka się elektrycznie), ale wtedy pewnie wszystko co ma związek z wentylacją/ogrzewaniem nie będzie działać - tak by tylko to jakoś sprawdzić. Półśrodków nie lubię, więc trzeba to naprawić.
Pojechał bym może do jakiegoś elektryka. Ale nawet nie wiem gdzie się ten silnik znajduje. A jak elektryk tez nie będzie wiedział, to nie chcę, żeby przez przypadek rozmontował mi pół deski rozdzielczej...
ar2r - 15-10-2008, 13:15
A może coś się sknociło przy samym włączniku obiegu wewnętrznego?Dostęp do niego powinien być po wyjęciu radia.
A co do samego obiegu wewnętrznego...u mnie podczas włączania słychać wyraźny dźwięk z okolic prawej części deski rozdzielczej...dokładnie w okolicy w wlotu powietrza.Wydaje mi się że silniczek powinien być dzieś w tej okolicy.
Anonymous - 15-10-2008, 13:23
Przycisk raczej jest ok, ponieważ jak chce włączyć obieg wewnętrzny to lampka się zapala i odwrotnie. Dźwięku zamykania nie słyszę...
Czyli ten silniczek jest gdzieś za schowkiem? Da się go wyjąć? A może wiesz jak sprawdzić, czy ten silniczek rzeczywiście dostaje napięcie?
ar2r - 15-10-2008, 13:48
Wydaje mi się,że powinien być gdzieś za schowkiem.Co do spraw elektrycznych to niestety nie znam się na tym.
derclown - 15-10-2008, 21:10
Franek napisał/a: | Przycisk raczej jest ok, ponieważ jak chce włączyć obieg wewnętrzny to lampka się zapala i odwrotnie. Dźwięku zamykania nie słyszę...
Czyli ten silniczek jest gdzieś za schowkiem? Da się go wyjąć? A może wiesz jak sprawdzić, czy ten silniczek rzeczywiście dostaje napięcie? |
Silniczek jest z boku schowka trzeba sie troszkę nagimnastykować żeby sie do niego dostać.
Czerwonym kółeczkiem zaznaczylem silniczek od obiegu
Anonymous - 16-10-2008, 08:05
Franek, czeka nas troch dlubania bo mam dokladnie to samo co Ty... Moze na alkoholowym sie za to zabierzemy hehe
tomcio - 16-10-2008, 13:30
derclown, możesz wrzucić fotke w wiekszej rozdzielczosci
ar2r - 16-10-2008, 15:26
http://moto.allegro.pl/it..._chlodnica.html
skorpion81 - 01-11-2008, 08:57
Franek napisał/a: | Hmm, nie wiem, jakieś 5 - 10 sekund. Aż sprawdzę z zegarkiem w ręku. Wydaje mi się, że odstęp czasowy jest regularny. |
Ja też to słyszę, ale raczej powiedziałabym że co 3-5 sekund. Tylko że ja mam wrażenie że to raczej słychać gdzieś w okolicy kierownicy
Anonymous - 02-11-2008, 23:05
Więc na którymś spocie warszamskim Opoya i Tam wytłumaczyli mi co i jak. To stukanie jest naturalne (wsiadła Nomka I Prokotom do mojego autka - oni też tak mają).
To stukanie jest jak najbardziej naturalne i wszystko działa jak należy. Intensywność stukania może się zmieniać w zalezoności od ustawienia przekrętła ciepło/zimno.
Nie chce pisac dokładnie czemu tak się dzieje (bo trochę zapomniałem), ale stukaniem martwic się nie trzeba.
Co do obiegu wewnętrznego - stukanie z tym nie ma nic wspólnego - ale nadal wydaje mi się, że obieg wewnętrzny u mnie nie działa.
A co do dymu z kratki nawiewów o którym pisałem w wakacje nadal to jest dla mnie wielką niewiadomą. Więc na tą chwilę trzymam się wersji, że dym/para spowodowane było dostaniem się ciepłego powietrza do mocno schłodzonych kanałów wentylacyjnych po wyłaczeniu klimy. Była duza różnica temp i stąd para.
|
|
|