Elektryka i oświetlenie - Pilot w kluczu
Damianos - 26-02-2010, 00:25
witam
mam do pumy niestety tylko jeden klucz, ten z pilotem 3 przyciskowym, radiowym
Rozumiem, że żeby dorobić sobie jakiś dodatkowy to
- kupuje klucz surowy
- kupuje pilota, używanego na allegro
- zrobiony już kluczyk przekładam do pilota kupionego
- koduje pilota metodą z forum
I wtedy mam 2 sprawne kluczyki z pilotem
Dobrze myślę?
a jak nie, to jak to proszę o poradę jak najtaniej dorobić działający kluczyk, żeby otworzyć i odpalić auto, może być bez pilota.
Opoya - 26-02-2010, 02:55
Ogólnie tak, ale tak skopiowany kluczyk otworzy Ci samochód, ale nie uruchomi go, bo jego immobiliser nie jest wpisany w pamięć auta. Są firmy, które kopiują kluczyki z immo, musisz poszukać.
Poza tym drugi kluczyk nie musi być z pilotem, co obniży koszty. W Warszawie za samo przycięcie surowego klucza (miałam własny) żądali sobie nawet i 80 zł. W końcu znalazłam firmę, która zrobiła to za 20 zł. Tyle, że nie dopisywałam immo do pamięci.
Damianos - 26-02-2010, 10:25
Czyli samemu nie uda mi się dopisać tego pilota do samochodu? Kluczyk surowy do pilota to koszt 30 zł, pilot poniżej 100zł da się wyrwać.
Na allegro sa też kluczki starszego typu, do escorta, fiest i starszych pum, to do mojego tez może taki być? Rzeczywiście wyjdzie taniej, a są np. wersję z transponderem, ale rozumiem że takiego też nie uda mi się przypisać, żeby auto odpalić?
Opoya - 26-02-2010, 12:25
Damianos, mylisz dwie rzeczy, pilot i zdalne otwiernie to jedno (do kodowania tego są opisy na forum), a immobiliser i odpalanie samochodu to drugie. W drugim przypadku sam tego nie zrobisz, bo nie masz klucza-matki (cały czerwony). Dlatego musisz z tym udać się do serwisu/warsztatu, który zajmuje się dorabianiem/kopiowaniem kluczy łącznie z immo, albo wybrać się do ASO.
Damianos - 26-02-2010, 23:18
aha, to teraz już więcej rozumiem
czyli tak, kupuje surowy kluczyk na allegro, byle jaki, byle był z transponderem, szukam firmy która kopiuje immo lub programuje, jadę tam i oni mi to robią? Wtedy mogę tym kluczem otworzyć auto, a także je odpalić. Na początek mogę też surowy kluczyk dorobić i wtedy mogę tylko otworzyć auto.
Dobrze kminię ? Jaki jest koszt takiej zabawy, na allegro widziałem, że kluczyk z programowaniem waha się od 200zł do 500zł. W ASO pewnie spooooro więcej
aha, jeszcze jedno pytanie, dość ważne. Czytałem, że jak się bateria w pilocie wyczerpie to potrafi się on rozkodować. Czy chodzi tu tylko o działanie otwieranie/zamykanie auta czy rozkoduje mi się wszystko i nie będę mógł uruchomić auta?
Opoya - 27-02-2010, 00:46
Tak, kupujesz np. na Allegro i szukasz firmy kodującej immo, ale pamiętaj, że taki kluczyk trzeba jeszcze dociąć (by ząbki na grocie były takie jak w Twoim kluczu). Więc kup tzw. surowy. Kupując zwróć uwagę na kolor zaślepiki do immo, w Pumach jest czerwona - są też niebieskie.
Co do kosztów - trudno powiedzieć, tak jak dawałam przykład samego docięcia, ceny bardzo się wahają.
Rozkodowany kluczyk (np. z powodu wyczerpania się baterii) traci tylko funkcję otwierania. Pamięć immoblisera jest w aucie, gdzie jest dopisany konkretny (konkretne) transponder(y) uprawniony(e) do uruchomienia auta. Transponder jako taki nie ma możliwości zakodowania w sobie żadnych informacji.
Tak więc, jak rozkoduje się pilot, to można otworzyć drzwi z kluczyka, o ile sprawne są zamki, i odpalić samochód.
Aha - jeśli przy otworzeniu z klucza wyje alarm, trzeba zamknąć i ponownie otworzyć drzwi, również kluczykiem. Nie jestem pewna czy ten sposób nie działa tylko z drzwiami pasażera... tzn. z tymi działa, nie wiem czy z drzwiami kierowcy również.
Damianos - 27-02-2010, 10:37
no to wszystko jasne, dzięki bardzo za podpowiedzi
xxdawid - 03-08-2011, 19:52
Mam pytanie , czy ktoś z was wie ile kosztuje dorobienie kluczyka bez pilota, gdyż taki posiadam i jest już bardzo zdarty
Opoya - 03-08-2011, 21:28
Jeśli dobrze pamiętam, to za samo docięcie (czyli miałam swój surowy klucz, ślusarz tylko dociął wg wzoru numerycznego, sczytanego z klucza, a nie na zasadzie kopiowania wytartego już klucza!) zapłaciłam ok. 20 zł. Ale ceny były też w okolicach 50 Tzw. "surówka" kosztuje ZTCP ok. 30-40 zł (jeśli jest pod immo, a chyba taki chcesz).
xxdawid - 06-08-2011, 11:40
dzięki za info. W moim serwisie w Nowym Sączu za surowy kluczyk mi powiedzieli 170zł, to chyba trochę za drogo bo na necie jest za 40zł.
Anonymous - 22-01-2012, 16:42
Witam. Sprawdziłem wszystkie sposoby z tego wątku i nie działają. Za nic nie mogę zrobić tak by dioda immobilizera świeciła ciągłym światłem (czego bym nie zrobił to miga).
Może najpierw zdjęcie mojego zestawu do otwierania drzwi:
Duże zdjęcie
Do pilota w kluczu nigdzie nie mogę znaleźć baterii, wszędzie mają takie grubsze i 2 takie się nie zmieszczą, po za tym nawet nie wiem czy ten pilot działa, ale razem z kocicą dostałem 2 piloty, jeden zaprogramowany (ten z prawej) działa dobrze ale ma jakąś wadę na płytce i wciąga baterię w oszałamiającym tępię (jedna na tydzień) i drugi pilot (ten z lewej) w nim bateria trzyma dobrze, ale nie jest zaprogramowany.
Sposobami z forum próbowałem właśnie zaprogramować ten drugi pilot. Niestety bez powodzenia. Może są jeszcze jakieś inne sposoby których nie ma na forum?
Anonymous - 22-01-2012, 18:02
Sposoby zaprogramowania kluczyka są podane do seryjnych alarmów
A baterie znajdziesz u każdego zegarmistrza (mam taki sam pilot jak Ty).
I bez problemu zaprogramujesz go sposobami z forum
clevinger - 25-01-2012, 08:47
Czy pilot IR do eskorta i transita (taki sam jak do pumy, z tego samego rocznika i bardzo podobnymi numerami) da się zakodować tak żeby pasował do pumy?
Opoya - 25-01-2012, 19:10
ZTCW tak.
Tylko musi być to dwuprzyciskowy IR. Uwaga! Są też identyczne, dwuprzyciskowe, ale radiowe!
clevinger - 25-01-2012, 20:26
Dzięki za ODP Opoya!
|
|
|