To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - problem z ogrzewaniem

Anonymous - 29-06-2012, 09:17

sprawdziłem na kostce miernikiem. przy kręceniu cały czas ponad 11V żadnych zmian.
Panel sterowania ?

WieSiu - 29-06-2012, 09:42

na to wyglada ze znow panel.
Puman - 27-04-2013, 18:41

Wymontowałem dzisiaj płytkę sterowania ogrzewaniem. Tranzystor o którym często się wspomina w moim przypadku to Siemens BSP78 o parametrach:

Tranzystor unipolarny FET z kanałem N SMD
Rezystancja w stanie przewodzenia: 50mΩ
Prąd drenu: 3A
Napięcie dren-źródło: 40V

w odróżnieniu IRFL4105 ma parametry:

Typ tranzystora unipolarny N-MOSFET, HEXFET
Rezystancja w stanie przewodzenia: 45mΩ
Prąd drenu: 3.7A
Napięcie dren-źródło: 55V

pietras-007 - 27-05-2013, 13:14

Witam, ktoś może mi powiedzieć jak odróżnić czy winowajcą lecącego tylko gorącego powietrza jest potencjometr czy zawór? Dodam że zawór wymieniałem niecały rok temu i od tego czasu co raz powtarza się ta usterka.
Moondust - 27-05-2013, 14:19

Ja też mam już dość...
Wymieniłem tranzystor (rzeczywiście był spalony). Po przejechaniu niecałego kilometra spalił się i znowu sauna w samochodzie...

trojan6 - 27-05-2013, 15:06

pietras-007, sprawdzałeś zawór nagrzewnicy?
Anonymous - 27-05-2013, 16:19

dokładnie, niesprawny zawór będzie przyczyną palenia się tranzystora. Tutaj powtórzę co co już kilka osób pisało - trzeba zainwestować w oryginalny zawór.
pietras-007 - 27-05-2013, 17:17

trojan6 napisał/a:
pietras-007, sprawdzałeś zawór nagrzewnicy?


a powiesz mi w jaki mogę sprawdzić zawór ?

[ Dodano: 27-05-2013, 20:02 ]
wyciągnąłem zawór, sprawdziłem miernikiem końce zacisków- obwód się zamyka, rozebrałem zawór przeczyściłem, przepłukałem wsadziłem z powrotem i dalej sauna w pumce...

Moondust - 28-05-2013, 09:25

Żadne zamienniki? Koniecznie oryginał?
trojan6 - 28-05-2013, 13:24

U mnie zamiennik TRW nówka leży i czeka, aż się przyda :P
LT 7 - 28-05-2013, 17:09

Ostatnio musiałem wymienić zawór nagrzewnicy-ułamany króciec ,założyłem kupiony zamiennik i okazało się że nie chce działać ogrzewanie.Dopiero przekładka cewki ze starego elektrozaworu do nowego pomogła.-cewka sprawdzona niby ok a nie chciała działać .Teraz wszystko jest ok.Uwaga na podróby sprzedawane w sklepach internetowych z opisem oryginał.Chyba najlepiej by było kupić u forda wcześniej oglądając czy to nie chińska podróba. http://www.youtube.com/watch?v=5dRA9huj3MQ , http://www.youtube.com/watch?v=zyl5cCOvIis rozbiórka elektrozaworu.
Moondust - 28-05-2013, 21:24

Ech... A ja wyrzuciłem (chyba) oryginalny, bo miał króciec połamany... I od tego czasu co jakis czas kłopot... Dotąd tylko zawór, teraz jeszcze tranzystor... grrr
Puman - 29-05-2013, 20:35

Ostatnio zregenerowałem zawór z ułamanym króćcem i działa elegancko. Dostał metalowy króciec w rozwiercony otwór.

W kupionym zamienniku rozleciała się po 2 dniach gumowa uszczelka i przecieka przez cewkę.

pietras-007 - 05-06-2013, 14:35

Ktoś wie, gdzie mogę kupić panel sterujący ogrzewaniem do 1.4 z przyciskami od klimy i zapalniczką ? http://img.bazarek.pl/279...453c52b20ae.jpg
trojan6 - 05-06-2013, 21:16

http://allegro.pl/panel-s...3270988233.html

Tylko kolor raczej nie zgadza się...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group