To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Pilot w kluczu

Opoya - 22-02-2009, 20:25

Ten opis bez czerwonego klucza jest dla tych Pum, których właściciele zgubili klucz-matkę. Z tego co wiem, to wszystkie Pumy miały klucz-matkę.
Anonymous - 22-02-2009, 20:28

czyli dla mnie to już jakieś pocieszenie
Anonymous - 05-04-2009, 06:46

cześć, potrzebuje pomocy!!! Rozkodował mi się kluczyk, ten taki starszego typu, próbowałam tych wszystkich magicznych sztuczek, które tu zapisaliscie i nic! W serwisie zrobia mi to za 250 zł, troche kicha. No i nie mam zadnego klucza matki... Mozecie mi powiedzieć gdzie się z tym zgłosić? mieszkam w 3-miecie..
Z gory dziekuje za pomoc!

cobraswiecie - 05-04-2009, 07:06

Siema
Też się bawiłem z tym i ciężko szło.Najlepiej przeczytac i posiedziec sobie w domu na spokojnie i wyjdzie Ci zapewne.Wiem,że gdzieś tu było to dobrze opisany i po tym doszedłem do tego.A te 250zł to strata kasy:/ a dla kolesia sama przyjemnosc bo chwila roboty;)
Powodzenia;) :lol:

Anonymous - 05-04-2009, 10:16

dzieki, a pamietasz moze ktory sposob podziałał u ciebie?
Opoya - 05-04-2009, 11:21

patina, napisz czy chodzi o pilot i otwieranie samochodu, czy o odpalanie czyli immobiliser.
Jeśli o pilot z podczerwienią i otwieranie, sprawdź czy masz dobre baterie (po przyciśnięciu i przytrzymaniu dowolnego przycisku zaświeci się na chwilę diodka nad przyciskami). Jeśli tak to tu http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3619 masz działający schemat, w przypadku jednego pilota pomiń punkt 4.

Jeśli masz problem z immo - to już większy kłopot. Nie masz klucza matki, więc albo ASO, albo firma zajmująca się programowaniem immo.

Anonymous - 06-04-2009, 09:21

dzieki za odpowiedź, chodzi o otwieranie zamka centralnego, bateria działa bo świeci sie dioda

[ Dodano: 07-04-2009, 09:37 ]
Udało sie!!!!!!!!!!! Dziękuje bardzo za pomoc!!!!

Anonymous - 25-04-2009, 18:50

Witam

Mam ten typ kluczyka
http://republika.pl/opoya/puma/kluczyk_radiowy.jpg



*************************************

Dzięki pomocy niezrównanej Opojki (oby żyła wiecznie) udało mi się wymienić uszkodzony pilot i zaprogramować go. Koszt to 80 zł - kupno używanego pilota. Gdyby ktoś potrzebował pomocy w temacie pilota radiowego to proszę pisać :564:

***************************************************

NO chyba ich po....o w tym serwisie (Multexim Katowice) nowy pilot 295 zł, kodowanie pilota 200 zł.

Anonymous - 28-12-2009, 12:23

Witajcie,
potrzebuję Waszej rady. Otóż mój kluczyk z pilotem popsuł się najprawdopodobniej wskutek upadku - baterie są ok, a dioda nie działa.
Ponieważ wydarzyło się to w święta nie dotarłam jeszcze do serwisu, i może zanim do nich dotrę zapytam Was jaka jest alternatywa, bo zakładam że będę chcieli dużo kasiory... Zaglądałam na e-bay, ale nie znalazłam pilota do pumy (mam na IR). Czy inny pilot na IR będzie też działał, jak się go zakoduje?

justynka5000 - 28-12-2009, 12:37

Ja dorabiałam pilota nie w serwisie forda tylko w jakimś innym zakładem się tym zajmującym, więc jak chcesz zaoszczędzic troszkę pieniędzy to nie jedź do autoryzowanego serwisu bo chyba taki masz na myśli tam są ceny dużo wyższe.
Opoya - 28-12-2009, 21:22

Mało która firma (poza ASO) dorobi pilot na podczerwień. Ale na Ebayu są piloty, nie musi być dedykowany do Pumy, ważne, by był z irdą i dwuprzyciskowy.
A tu przykład:
http://cgi.ebay.pl/FORD-M...2#ht_896wt_1065

Anonymous - 29-12-2009, 08:34

Dzięki dziewczyny za rady:-)
Rozumiem że jeżeli zakupię na ebayu takiego pilota pozostanie mi tylko zakodowanie go i to wszystko?
I jeszcze jedno pytanko - ponieważ posługuję się teraz zapasowym kluczykiem bez pilota wyłączyłam alarm w samochodzie metodą zamykam-otwieram drzwi od strony pasażera. Czy jest jakaś prosta metoda załączenia alarmu (np na noc) bez pilota?

Opoya - 29-12-2009, 14:06

Tak, jak kupisz pilot, to ze starego wyjmujesz immo (taką długą, szklaną rurkę) i podmieniesz. Wymieniesz też grot z plastkikową obudową i masz gotowy zestaw. Czyli stary grot i immo, nowy pilot. Wystarczy go później przypisać do auta (opisywałam sposób, jest na forum) i gotowe.
Bez pilota to tak jak robisz, czyli tylko kluczykiem. Jeśli masz podwójne ryglowanie, to zamykając z kluczyka najpierw przekręcasz go w zamku tak jakbyś otwierała auto, a dopiero później zamykasz. Auto potwierdzi to dwukrotnym mignięciem kierunków.

Boogie - 29-12-2009, 21:18

a nie raz tak jakby zamykała, później pozycja wyjściowa, drugi raz przekręcenie kluczyka w pozycję zamknięcia i przytrzymanie?
Opoya - 30-12-2009, 01:58

Nie - jeśli przy otwartym zamku przekręci się kluczyk w stronę zamykania, to po prostu zamknie się drzwi. Dlatego najpierw przekręcamy kluczyk tak jakbyśmy otwierali (sprawdzałam to kilka dni temu).
http://img198.imageshack....cjaobsugi23.jpg



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group