To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

Jimmy7 - 06-05-2007, 00:13

nooo widze ze klub pumy z ksenonami sie powieksza - a teraz ja choruje na ksenony. na razie mam zarowki 100 W jako swiatla mijania o barwoe 6000 K (imitacja ksenonow) jak patrzy sie z zewnatrz wygladaja rzeczywiscie jak ksenon i ludzie sie nawet o to pytaja, ale jesli chodzi o skutecznosc oswietlania drogi - to jest malo powiedziane - MIZERNIE ! w deszczową noc- jedzie sie prawie jak bez swiatel....

chyba kupie ksenony ale potrzebuje pomocy - odnosnie zestawu z allegro o to link do niego
prosze powiedzcie co myslicie


http://allegro.pl/item188...rier_grati.html

aha no i jakie lepsze 600o K czy 8000 k ?

[ Dodano: 06-05-2007, 01:25 ]
no i jeszcze jedno....czy nie ma problemow z policja ?

Passenger - 06-05-2007, 14:04

Na temat Policji już było pisane wcześniej, poczytaj... W skrócie nie słyszałem aby ktoś z naszych "xenonowców" miał problemy z władzą...

Jeśli chodzi o barwę (6000 czy 8000K) to rozpisywaliśmy się o tym już w tym temacie.
Może zabrzmi to dziwnie, ale poprzednie 7 stron tematu po coś tu jest - polecam lekturę ;)

Pierwszy post tematu na pierwszej stronie:

"O co chodzi z tymi „od 4300K do 12000K” (kelwinów) - absolutnie nie o temperaturę pracy, jaką osiąga żarówka halogenowa czy xenonowa !!! Mówimy tu o barwie tj. kolorze światła. Zwykła żarówka, tylko część dostarczonej energii zamienia na światło (w większości na energię cieplną). Żarówka xenonowa świeci na skutek wyładowań elektrycznych w bańce szklanej wypełnionej mieszaniną gazów przede wszystkim ksenonu. Proces pozwala na uzyskanie w zależności od składu procentowego gazu różnych kolorów światła. Najbardziej interesujący dla kierowców jest kolor porównywalny ze światłem dziennym tj. od 4300K do 6500K, dla SZPANERÄ�Â�W np. 12000K niebiesko-fioletowy. Pamiętajmy, że ze wzrostem temperatury (koloru) spada „efektywność” (jasność) oświetlania drogi. Największą „wydajność” mają żarówki od 4300K do 6000K. Na fabryczny montaż są instalowane żarówki o temperaturze 4300K i 5000K.

Jimmy7 - 06-05-2007, 23:50

nie, no ja czytałem, ale tak pytam w ramach podsumowania jeszcze o te szczegóły, bo w tej dziedzinie duzo sie zmienia w krotkim czasie i moze jakies nowe uwagi. tak czy siak jesli kupie to wezme 6000K bo maja wieksza efektywnosc swietlną niz 8000 K. w ogole to mam metlik w glowie bo nie wiem co to za lampy są te na allegro za 529 zł czy to mi nie siądzie po miesiącu....

tak po cichutku powiem, ze napisalem do tego sprzedawcy i powiedzial ze poza allegro i z rabatem sprzeda za 490 zl wraz z wysyłką !!!!!!!!! a wiec moze kilka osob by wzielo to jeszcze moze by z ceny zszedl....

Pusia - 07-05-2007, 15:03

Niestety nie znam nikogo, kto ma te "tańsze" xenony (z linku), dlatego nie mogę się wypowiedzieć na ich temat (jedyne, co mogę powiedzieć, to że mają brzydsze pudełko niż te od plaskura :lol: - u plaskura są w czerwonym/bordo nubuku, na opakowaniu srebrne slk)
:mrgreen:

Anonymous - 07-05-2007, 15:07

Pozwolę sobie wtrącić swoje pięć groszy do tego tematu :) . Ludzie - wszelkie niebieskie wynalazki, będące faktycznie zwykłymi żarówkami to jedna wielka kicha - może sobie na nich pisać niewiadomo co - np 100w - ale w rzeczywistości jak osiągną choć połowę tej mocy to będzie dobrze - zresztą wystarczy tylko poczytać kilka artykułów na ten temat...
Co do założenia "prawdziwych" xenonów - zdaje się, że do przetwornicy i żarówek trzeba jeszcze doliczyć odpowiednie reflektory... Może i policja się nie czepia - ale bez problemu mogłaby to robić... Normalne reflektory nie są przygotowane na xenony - ostatnio nawet gdzieś czytałem artykuł na ten temat (niestety mam dobrą pamięć bo krótką :) ). Nie wiem jak to się ma w Pumce - ale zgaduję, że jej reflektory nie mają homologacji na xenon... (poprawcie mnie jeśli się mylę). Więc teoretycznie takie autko powinno mieć problemy z przejściem przeglądu...

bartolomeo - 07-05-2007, 16:12

Jeśli chodzi o policje to jest to sprawa dyskusyjna. W polsce musieli by bloknąć co drugie autko bo nie spełnia tych wszystkich wymogów. Ślepi, śmieci, dymi... czarne szybki, za głośny wydech... za głośna muzyka, złe opony i pirackie CD w schowkach :P Ja jeżdżę już ponad pół roku bez gaśnicy i bez trójkąta bo jeszcze nigdy mnie nie sprawdzili pod tym względem ani moich rodziców.. a normalną kontrole nocną miałem już dwa razy.. nawet kazali otworzyć bagażnik a tam pusto ani gaśnicy ani trójkąta.
Sprawdzają to co powinni sprawdzać najbardziej DOKUMENTY i czy samochód nie stwarza zagrożenia na drodze.... czyli np. moje niebieskie postojówki.. lada dzień będę demontował po ostatniej kontroli drogowej. Więc moim zdaniem można spokojnie jeździć na ksenonach nawet jeśli niby puma nie powinna ich mieć. Gdyby mieli wszystko sprawdzać to brakło by im czasu na słuźbie.

Pusia - 07-05-2007, 16:34

Do pumy jeszcze nikt chyba nie wymyślił specjalnych kloszy (lamp) ze spryskiwaczami i jakoś się nikt nie przyczepia, nawet na przeglądzie technicznym gościu nie skumał, że mam xenonki :-) hehe !
Mr.Maya - 07-05-2007, 16:39

JBJ, W polsce nie ma wymogu zeby reflektory mialy chomologacje a druga sprawa po co taka chomologacja jesli puma ma soczewki?? zwykla zarowke zastapisz zarnikiem. Wiadomo swiatla nalezy jecac ustawic ale kto to robi to widac na drogach.
Passenger - 07-05-2007, 16:41

JBJ napisał/a:
Normalne reflektory nie są przygotowane na xenony


Jeśli chodzi o odpowiednie lampy to głównie chodzi tu o autopoziomowanie, którego nie ma w Pumie. Jest za to poziomowanie "ręczne" pokrętłem przy kierownicy - więc mając głowę na karku i zmieniając ustawienie lamp w zależności od obciążenia auta nikomu nie zrobimy krzywdy i nie będziemy oślepiać.
Do tego dochodzą jeszcze spryskiwacze... Ja wycieram lampy zawsze przed wyjechaniem z garażu i jak na razie baaaaaaardzo rzadko ktoś mi mrugnie, że oślepiam...

Anonymous - 07-05-2007, 16:46

Dzięki za info - jak pisałem wcześniej - poprawcie mnie jeśli się mylę :) .
Napisałem tylko to co sam wiem - heh nawet w Auto Świecie w odpowiedzi na jakieś pytanie dotyczące xenonów, ktoś pisał o kloszach lamp i homologacji - ponoć ekspert... (bez urazy dla tego tygodnika - ale nieraz piszą tam farmazony :)) . Fakt faktem - nie wiem jak to jest w Pumce - gdyż nie ma ona zwykłych reflektorów :)

Mr.Maya - 07-05-2007, 16:58

Passenger napisał/a:
Do tego dochodzą jeszcze spryskiwacze... Ja wycieram lampy zawsze przed wyjechaniem z garażu i jak na razie baaaaaaardzo rzadko ktoś mi mrugnie, że oślepiam...
w polskim prawie nie ma wymogu spryskiwaczy przy xeonach. Nawet potwierdzil mi to diagnosta na przegladzie i policjant
Passenger - 07-05-2007, 18:50

To dobrze :D
Mimo wszystko będę przecierał lampy... Brudne lampy (szczególnie xenony) potrafią oślepiać.

Opoya - 07-05-2007, 19:02

Zanim założyłam ksenony (BTW - skąd u niektórych "xenony"!?) dowiadywałam się jak to jest.
Otóż spryskiwacze i układ samopoziomujący musi mieć ten samochód, który fabrycznie wyposażany był w ksenony. W przypadku Pumek ten zapis nie obowiązuje, bo Puma nigdy nie miała fabrycznych ksenonów. Ale cały zestaw musi mieć homologację.

Anonymous - 07-05-2007, 19:37

Opoya napisał/a:
Zanim założyłam ksenony (BTW - skąd u niektórych "xenony"!?) dowiadywałam się jak to jest.
Otóż spryskiwacze i układ samopoziomujący musi mieć ten samochód, który fabrycznie wyposażany był w ksenony. W przypadku Pumek ten zapis nie obowiązuje, bo Puma nigdy nie miała fabrycznych ksenonów. Ale cały zestaw musi mieć homologację.


A skąd jest BTW :) ? Również zapożyczone jak oryginalne xenony :)

Jimmy7 - 07-05-2007, 21:53

a ja powiem zupelnie co innego. PUMA jest autem rzadkim, ma soczewki i policja nie wie po prostu ze to nie sa fabryczne. co innego gdyby w tico zalozyc ksenony :)

nawiasem mowiac chyba wezme te z allgero (poza allegro) :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group