To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

slawek535 - 05-06-2013, 11:32

Ja był bym chętny na Xenony :)
pawcioss - 07-06-2013, 20:49

ciekawe jaka barwe bierzecie :D
slawek535 - 07-06-2013, 21:06

4300k
Magenta - 07-06-2013, 22:42

4300 K, oczywiście. :cool:
pawcioss - 08-06-2013, 15:22

nie inaczej :D chociaz ostatnio porównywałem barwę 4300 z 5000 i ta druga jest jaśniejsza chyba

[ Dodano: 08-06-2013, 16:24 ]
i w sumie ciekawi mnie jak wyglada puma na 4300 k zapoda ktos zdjęciem?

sharky - 08-06-2013, 17:40

4300 to najmniejsza? Czasami są też jeszcze 4200.
Puman - 08-06-2013, 21:29

Jak się dobrze poszuka to jest i 3000K z pomalowaną na żółtą bańką.
Dukes - 09-06-2013, 14:58

Jak wygląda podłączenie fabrycznej wtyczki żarówki do przetwornicy? Bo z tego co zauważyłem to ten przewodzik w lampie, który normalnie wtykamy w żarówkę oraz przewód zasilania przetwornicy są dosyć krótkie. Czy stosujecie jakieś przedłużki?

Ostatnio pojeździłem trochę innym autem w nocy i po prostu dostaje szału jak mam gdzieś Pumą jechać wieczorem, korci mnie na te ksenony, tym bardziej, że to już się tanie zrobiło :)

pawcioss - 09-06-2013, 15:00

dobry zestaw ksenonów do pumy mozna dostać za śmieszne pieniądze a efekt - nie do opisania :)
Magenta - 09-06-2013, 16:12

Dukes napisał/a:
Czy stosujecie jakieś przedłużki?

Nie, wszystko masz w zestawie.
Jedyne, w co musisz się zaopatrzyć, to jakieś mocowanie do przetwornic.
Zasadniczo wystarczą opaski zaciskowe.

Dukes - 09-06-2013, 16:41

To fajnie, że nie trzeba kombinować ;) Zobaczymy pomyślimy, może się skuszę :D
Puman - 09-06-2013, 18:34

Oprócz zakupu zestawu kseonów trzeba jeszcze drugie tyle od razu odłożyć na mandat+przegląd.
trojan6 - 09-06-2013, 21:11

Mandat?!
Z tego co się orientuję, to o ile jesteś w stanie usunąć szybko, od ręki, na miejscu tzw. usterkę , to nie powinni wystawić. Więc należy zaopatrzyć się raczej w zestaw narzędzi, aby szybko dały się zdemontować wraz z przetwornicami. Do tego latarkę z magnesem, na wypadek aby w nocy trzeba było to robić.
Mi na chwilę obecną demontaż zajmuje ok 10 minut.

Przegląd
Demontaż, na przegląd na zwykłych żarówkach. Z powrotem montujemy.

sharky - 09-06-2013, 21:28

Magenta napisał/a:
kupiłam niedawno kolejny zestaw ksenonów na Allegro
A dlaczego kolejny? :P

Magenta napisał/a:
Nie, wszystko masz w zestawie.
Jedyne, w co musisz się zaopatrzyć, to jakieś mocowanie do przetwornic.
Ale dziurę w dekielkach trzeba zrobić na wyprowadzenie przewodów.
Magenta - 09-06-2013, 22:00

sharky napisał/a:
A dlaczego kolejny? :P

Otóż, było to tak... :grin:
Jakoś w grudniu przestał mi świecić jeden ksenon.
Myślałam, że padł palnik, więc kupiłam dwie nowe sztuki.
Jednak prawe światło jak nie świeciło, tak nie świeciło.
Pomyślałam więc, że to jednak przetwornica.
Zbliżał się przegląd, dla świętego spokoju zamontowałam tymczasowo zwykłe żarówki i tak przejeździłam na nich pół roku.
Teraz kupiłam nowy zestaw palników z przetwornicami, po montażu światełka świeciły jak ta lala.
Jednak na drugi dzień prawe światełko znowu zgasło.
Okazało się, że i palnik był dobry, i przetwornica ok - to kable w reflektorze są w tak kiepskim stanie (w wielu miejscach bez izolacji + uszkodzona część wtyczki), że to one stanowiły problem.
Zaizolowaliśmy je porządnie w wielu miejscach, dodatkowo za pomocą opasek odsunęliśmy je w reflektorze jak najdalej do palnika, aby nie narażać ich na wysoką temperaturę.
I po ponad 1500 km wszystko jest ok. :)

Tak więc... Jak ktoś chce, to mogę oddać swoje stare przetwornice za symboliczne dwie dyszki. :mrgreen:


Magenta napisał/a:
Ale dziurę w dekielkach trzeba zrobić na wyprowadzenie przewodów.

Słuszna uwaga, o tym kompletnie zapomniałam (dziurki robiłam trzy lata temu).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group