Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Temperatura
lukaszg94 - 22-09-2017, 13:43 Temat postu: Temperatura Cześć. Kilka dni temu zakupiłem pumę 1.7 w gazie. Mam mały problem z temperaturą. Podczas jazdy jest wszystko ok. Wskazówka temperatury utrzymuje się na środku, lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko. Mieści się w granicy normal, ale jest blisko czerwonej kreski. Najlepsze jest to, że gdy jadę później normalnie czyli w korku nie stoję, to wskazówka wraca do pozycji środkowej. Chciałbym się dowiedzieć co to może być. Do mechanika jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień. Z góry dzięki.
sharky - 22-09-2017, 14:43
Z Twojego opisu wynika na to, że układ chłodzenia pracuje tylko na małym obiegu. Termostat nie otwiera się i dlatego silnik się grzeje. Prawdopodobnie termostat do wymiany.
lukaszg94 - 22-09-2017, 14:55
Jeśli tylko termostat, to byloby dobrze. Zobaczymy co mechanik powie.
sharky - 22-09-2017, 14:59
Sprawdź czy wszystkie grube węże od układu chłodzenia są ciepłe. Płynu masz wystarczająco?
lukaszg94 - 22-09-2017, 15:45
Tak tak. Płyn jest w porządku.
Venom_4x4 - 22-09-2017, 20:09
Ja widzę tu nieco inny problem. "Podczas jazdy wszystko jest ok" - wiec pracuje duży obieg. Na małym temperatura byłaby wysoka.
" lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko" - w zasadzie poprawnie. w korku chłodzenie jest słabsze więc temperatura rośnie.
Obstawiam zasyfioną chłodnicę.
leman - 23-09-2017, 07:19
Wg mnie Venom_4x4 masz rację. Z tym, że Venom_4x4 napisał/a: | Obstawiam zasyfioną chłodnicę. | bardziej prawdopodobne jest; "zasyfiona pompa" która ma niewystarczającą wydajność przy niskich obrotach (jazda w korku!)
Precyzyjniej acz ogólniej będzie zasyfiony układ chłodzenia ... cały
lukaszg94; a wentylator chłodzenia masz sprawny?
sharky - 23-09-2017, 11:04
Venom_4x4, duży obieg niby działa, ale wcale nie musi działać do końca sprawnie poprzez termostat, który może nie otwierać się "na całość" - może być uszkodzony lub zakamieniony. Tak jak pisze leman, sprawdziłbym jeszcze wentylator czy działa.
Venom_4x4 - 23-09-2017, 17:22
Leman, w sumie racja. jak chłodnica zawalona to pompa też może być, tyle że często jest tak, że pompa wody jest już "któraś z kolei" bo szły do wywalenia przy wymianie rozrządu, a chłodnica jak nie ciekła to była nie ruszana od nowości.
Termostat też może dawać podobne objawy, tyle że temperatura byłaby przesunięta o stałą wartość. Po nagrzaniu mały obieg praktycznie cały czas jest zamknięty, a co za tym idzie, jeżeli został by częściowo otwarty a duży nie w pełni się otwarł to ustaliła by się stała wartość obiegu i temperatura była by podwyższona, ale stała podczas jazdy. w korku wiadomo - rosła by szybciej i wyżej niż w normalnych warunkach.
Co do wentylatora - sprawdzić warto jednak, dopóki temperatura nie przekroczy wartości progowej układ ma chodzić na chłodzeniu biernym.
|
|
|