To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Pumcia nie odpala

mariusz konstru - 04-05-2017, 06:17
Temat postu: Pumcia nie odpala
Witam wszystkich serdecznie . Jestem nowy na forum . Mam pumę od kilku lat silnik 1,7 rok 98 . oprócz drobnych usterek eksploatacyjnych nigdy nie miałem z nią problemów . Problem pojawił się kilka dni temu gdy puma zgasła w czasie jazdy . Mechanik podłączył pod komputer i nie stwierdził żadnych błędów . Sprawdził świece kable i pojedyńczo wtryski które działały ale nie działają wszystkie razem . Wykluczył niby też problem z inmo . Auto w końcu odpalił . Przejeżdziłem bez problemów 1 dzień kolejnego rozładowany akumulator do zera . Kupiłem nowy auto odpaliło . Dzień kolejny pumcia kręci nie odpala . PROSZĘ Bardzo o szybką pomoc żona codziennie musi dojeżdżać do pracy kupę km

[ Dodano: 04-05-2017, 07:26 ]
Poprzedni właściciel mój kolega który kiedyś trochę mechanikował stwierdził że może walnął komputer . Pytał też o diodę ale z racji że ma rozwalony telefon nie mogłem go zrozumieć . Jeśli to komputer to ile kosztuje wymiana

WieSiu - 04-05-2017, 10:42

moze po prostu czujnik polozenia wału raz działa raz nie ? moze kiedy mechanik sprawdzal,to jako tako chodzil i w koncu odpalił. Jak pytał o diode to pytał pewnie o diode immobilizera,czyli czy gasnie po przekreceniu kluczyka,jak gaśnie to ten układ działa ok.

Komputer tez może byc uszkodzony,to często widać gołym okiem jak sie go otworzy.

leman - 04-05-2017, 11:49

Pierwsze, to nie wymieniaj co popadnie !. Rozładowany akumulator to tylko skutek, a przyczyną może być jego zużycie (to trzeba kupić) albo głupawe zwarcie (to wystarczyło go naładować, po usunięciu przyczyny).
Dla mnie zastanawiające, że ..." Mechanik .. nie stwierdził żadnych błędów..". Bo jak auto niesprawne, zawsze jakiś ślad w PCM zostaje. Spróbuj sam sprawdzić --->trybem serwisowym, a najlepiej ForScan'em
Jak Pumka zgasła w czasie jazdy a cewka i świece są ok, to może być problem z pompą paliwa. A być może tylko zapchany filtr paliwa, jak nie był dawno wymieniany. ~40zł, śrubokręt, kombinerki, jakiś pojemnik i 30 min pracy.
Sprawdź jeszcze --->masę na silnik

mariusz konstru - 04-05-2017, 12:33

Akumulator kucał już przy mrozach. Wrzuciłem go do opla no i złom. Mechanik mówił że paliwo dostaje tylko nie ma zasilania na wtryski
Gaydek - 04-05-2017, 12:47

WieSiu napisał/a:
moze po prostu czujnik polozenia wału raz działa raz nie ?

W "mojej drugiej Pumie" to właśnie było przyczyną.

leman - 04-05-2017, 14:05

^^ ale nawet jednorazowa niesprawność zostawia ślad (np. P00335) przy skanowaniu, i to właśnie dziwne, że mechanik nie znalazł żadnego błędu.??

Co do zasilania wtryskiwaczy to sprawdź ---> przekaźnik nr II , bezpiecznik 28 (w skrzynce pod maską) i bezpiecznik 18

[ Dodano: 04-05-2017, 15:17 ]
a i dioda D1 (wg instrukcji), jest przed cewką tego przekaźnika

mariusz konstru - 04-05-2017, 14:51

Odpaliła od pierwszego. Duchy? Ale co zauważyłem kontrolki się nie zaświeciły a poszedł prąd na rozrusznik. I przy drugim odpaleniu kontrolki się świeciły bez wyłączenia inmo. Mechanik dołożył kabel z akumulatora, nie wiem gdzie idzie a ciul nie odbiera telefon.
leman - 04-05-2017, 15:03

Jak od minusa aku, to idzie do bloku silnika i zastępuje to;
leman napisał/a:
Sprawdź jeszcze --->masę na silnik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group