To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Rozrząd pomocy

ooshi - 31-01-2017, 20:29
Temat postu: Rozrząd pomocy
Witam dzis z tata (mechanikiem) zabralismy sie za wymiane rozrządu, wszystko bylo okej do czasu gdy walek dolny odkrecilismy i okazalo sie ze nie ma tam zawleczki zabezpieczajacej kolo zebate z walkiem i gdy tata szukal onaczen na rozrzadzie to kazal mi przekrecic tym oto wałkiem ktory nie ma tego gowna ;_; i tu jest problem przekrecilem to ;/ i czy jest możliwość ustawienia tego z powrotem dobrze? Bo pumka biednie stoi na kanale i nie wiem z tata co tu zrobić, pierwszy raz spotkalismy sie z takim czyms ... Czy jakis mechanik potrafil by to naprawić (woj. Łódzkie) prosze o pomoc :(
Dukes - 31-01-2017, 21:39

W Pumie nie ma znaków na kole pasowym czy kołach wałków rozrządu ponieważ koła te mocowane są bez klinów ustalających. Trochę nabroiliście ale wszystko idzie ustawić. Tłok nr 1 ustawcie w GMP i zablokujcie wał. Obok łoża łożyska podpory półosi znajduje się zaślepka, po jej wyciągnięciu w to miejsce mocuje się blokadę wału, taki trzpień o odpowiedniej długości częściowo gwintowany. Wałki rozrządu natomiast na końcu mają poprzeczne nacięcie, ustawcie je tak aby dało się wsunąć w nie blokadę, jest to metalowa płyta. Potem koła na wałkach rozrządu się luzuje (ale przytrzymajcie je kluczem płaskim, mają odpowiednie miejsce do przytrzymania, a nie opierajcie wałków na płycie blokującej bo pękną), zakładacie nowy pasek, przykręcacie dolne koło pasowe na wale (dociska one jednocześnie "zębatkę" paska rozrządu, która znajduje się za nim), napinacie napinacz paska rozrządu i to w zasadzie tyle. Wcześniej zluzowane koła na wałkach ustawią Wam się same, wałki są cały czas zablokowane płytą z tyłu więc pozostaje dokręcić tylko te koła (znów zwracam uwagę na przytrzymanie wałków kluczem), wyciągacie wszystkie blokady, kręcicie rozrządem kilka pełnych obrotów i znowu ustawiacie pierwszy tłok w GMP i sprawdzacie czy da się wsunąć płytkę w wałki :) Jeśli tak to właśnie wymieniliście ten upierdliwy rozrząd :D
ooshi - 01-02-2017, 09:53

Dziekuje bardzo! Mam nadzieje ze po zrobieniu tak jak opisales wszystko bedzie tak jak powinno ^^ Dziekuje jeszcze raz za szybką odpowiedź! Bo na google nie moglem nic znaleźć jedynie do escorta ale chyba podobnie jest dzis zamowie te blokady i jak juz złoże auto to dam znac ;) Dodam ze auto jest cale rozłożone i nie bylo odpalane ani skladane, jest wypchniete na luzie z garażu i zostawione na recznym. Dodam rowniez ze mowilem tacie ze ten silnik nie jest jak kazdy, ale mechanik starej daty myslal ze wie wszystko, teraz tylko troche sie z niego smieje ;D bo nie zawsze ma racje a pokazywalem mu instrukcje jak to powinno sie robic to wysmial mnie :'( teraz ma nauczkę, dobrze ze nic wiecej nie zrobiliśmy w silniku. Dziekuje za pomoc i szczegółowe opisanie postepowania z rozrzadem ;)
Dukes - 01-02-2017, 19:16

Nie ma sprawy, daj znać później co Wam z tego wyszło ;)
ooshi - 01-02-2017, 19:48

Zrobione 5h marnowania się z pumka i gitarka jest ^^ chociaz na początku trzymala 4-5tys obrotow ale juz jest pieknie nawet lepiej chodzi bo ktoś ustawial wczesniej i o jeden zaek sie pomyli i my z tata przestawilismy i jest pięknie ^^ dziekuje!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group