To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Klimatyzacja działa tylko na zimnym silniku

maniek86krk - 11-06-2015, 15:19
Temat postu: Klimatyzacja działa tylko na zimnym silniku
Witam

Zacznę od początku rok temu wymieniłem elektrozawór nagrzewnicy ponieważ palił mi tranzystor IRFL zawór kupiłem oryginalny i przelutowałem tranzystor na płytce os sterowania nawiewem wszystko było ok do maja kiedy znowu uszkodził się elektrozawór i tranzystor. Zawór tym razem kupiłem zamiennik a tranzystor taki sam jak w ubiegłym roku. Zdemontowałem stary zawór wyjąłem trzpień i włożyłem nowy z nieoryginalnego zaworu do oryginalnej obudowy dlatego że czytałem opinie na forach ze ułamują się wejścia w zamiennikach. Złożyłem wszystko do kupy odpaliłem samochód włączyłem klimatyzację i wszystko działało ale z czasem pojawił się problem mianowicie włączam klimatyzację na rozgrzanym silniku widzę że obroty na chwile podskakują co oznacza że spręzarka się włącza ale z nawiewów leci gorące powietrze.Problem nie występuje jak włączam klime na całkowicie zimnym silniku np po nocy wtedy chłodzi idealnie całą drogę nie ważne jak długo bym jechał natomiast jak wyłącze klimatyzację albo delikatnie ruszę pokrętłem od ogrzewania w górę od razu zaczyna lecieć gorące powietrze i nic się z tym nie da zrobić tak sano jak zgaszę samochód i po chwili go odpale klima nie chłodzi muszę czekać aż silnik będzie całkowicie zimny co przy obecnej temperaturze trwa kilka godzin. Orientuje się ktoś co może być powodem albo przerabiał już ktoś taki problem ?

liptoneq - 11-06-2015, 20:59

Czy brałeś mój samochód? :D opisałeś dokładnie takie objawy jakie miałem kilka dni temu, a pozbyłem się ich zupełnie przypadkiem. Twoim problemem jest to, że elektrozawór się zamyka tylko gdy jest zimny. Czyli np rano jak odpalasz samochód zawór się zamyka i pozostaje zamknięty do otwarcia(zgaszenie samochodu lub przekręcenie pokrętła na wyższą temperaturę), potem jak dostanie gorącego płynu to się nie zamknie. A co do pozbycia się objawów. Pewnego dnia dolewałem płynu chłodniczego i zająłem się czymś innym, potem tata mi zamknął maskę i przestawił samochód czego wynikiem było jeżdżenie przez 2 dni z odkręconym zbiorniczkiem, i korkiem który leżał obok na szczęścię się nie zgubił :O trochę płynu ubyło, pewnie wyparował czy coś, uzupełniłem go zakręciłem koreczek i wszystko super działa. Nie wiem jakim cudem bo męczyłem się z tym już kilka miesięcy a rozwiązanie było ?banalne? nie wiem czy to się naprawiło samo czy jakiś zbieg okoliczności i pojutrze już nie będzie działać. Jedyne co mogło to przynieść to odpowietrzenie układu i chyba to jest problemem. No a klima klimą, nie nadąża z chłodzeniem gorącego powietrza i tyle.
markko - 11-06-2015, 21:03

mi się wydaje ze masz marny potencjometr na pokrętle ciepło/zimno
liptoneq - 11-06-2015, 21:07

Potencjometr można łatwo sprawdzić, wyciąga się kostkę od elektrozaworu i w nią wciska miernik, gdy ptencjometr będzie na najniższej temperaturze powinien pokazywac ok 14V na ciepłym ok 0.
markko - 11-06-2015, 21:11

dokładnie
Puman - 19-06-2015, 22:25

KLIK tu masz film instruktażowy jak to powinno działać.
maniek86krk - 30-06-2015, 11:43

Problem rozwiązany :) Sprawdziłem miernikiem potencjometr który okazał się sprawny. Zawór zwróciłem do hurtowni a na allegro znalazłem oryginalny nowy zawór za 140 zł wymieniłem i wszystkie problemy które opisałem w pierwszym poście zniknęły :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group