Elektryka i oświetlenie - Brak prądu w lampce wewnętrznej, brak zegarka oraz radia.
Mitchello - 23-03-2015, 20:07 Temat postu: Brak prądu w lampce wewnętrznej, brak zegarka oraz radia. Witam! Dzisiaj stwierdziłem, że założę sobie podświetlenie nóg w mojej pumie... Wszytko było ok, wszystko już składałem do kupy i chciałem sprawdzić ponownie czy wszystko działa i wtedy doszło do zwarcia, ręka obsunęła mi się i kablem dotknąłem blaszek w lapce, w tym momencie radio wyłączyło się, godzina z zegarka zniknęła oraz nie działa oświetlająca wnętrze - sprawdzałem bezpieczniki i niby wszystkie są całe, co mogło się spalić/uszkodzić? Z góry dziękuję za pomoc...
zygiboos - 23-03-2015, 20:55
Wygląda jakby jednak bezpiecznik - bagażnik też powinien być bez światełka bo na tym samym jest. Kilka razy mi się tak zdarzyło jak nie wyciągałem do robótek w kabinie
Sprawdź koniecznie bezpiecznik miernikiem w trybie zwarciowym, bo czasem nie widać, że poszedł a nie przewodzi.
Na wszelki wypadek wymień bezpiecznik nr 2 (dolny rząd drugi od lewej) - nawet jak wydaje się ok.
Sprawdź też bezpieczniki pod maską, kto wie, może poleciał też któryś...ale wątpie, więcej by nie działało bo tam chyba nie ma nic z kabiną związanego.
Jeżeli to nie pomoże to trzeba będzie odkręcić skrzynkę bezpieczników wywrócić do góry nogami i zerknąć czy się nie upalił kabel przy bezpieczniku 2.
Ale łatwo nie będzie
Mitchello - 25-03-2015, 13:06
Winny całego zamieszania był na szczęście bezpiecznik... Nie wiedziałem, że są dwie skrzynki bezpieczników i sprawdzałem te które są pod maską... Bezpiecznik został wymieniony i wszystko działa, a podświetlenie nóg czeka na dokończenie i delikatne modyfikacje.
Dziękuję za pomoc
Opoya - 25-03-2015, 13:40
Mitchello, gratuluję rozwiązania problemu, ale... nie czytało się instrukcji
Polecam lekturę, dowiesz się ciekawych rzeczy
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=35863#35863
PS. mój znajomy kupił kiedyś Escorta, nawet miałam okazję kilka razy nim jechać jako kierowca. Zawsze przestawiałam fotel kierowcy, łącznie z wysokością. Po zakończeniu jazdy ustawiałam go mniej więcej w pozycji początkowej. Minęło pół roku, może dłużej, a ten przychodzi i mówi z triumfalną miną, że w jego samochodzie przestawia się fotel góra-dół, przypadkiem znalazł przełącznik. A ja - wiem, nie raz korzystałam z tego, jak jeździłam jego samochodem, i że w mojej Pumie jest dokładnie taki sam przełącznik... Mina mu zrzedła, ale poźniej ponoć przeczytał instrukcję
Mitchello - 25-03-2015, 16:07
Fakt, nie czytałem choć wydrukowałem ją zaraz po zakupie auta . O fotelu wiedziałem, fajna opcja przy wzroście prawie 2m
zygiboos - 25-03-2015, 20:32
No byłem prawie pewny, że to bezpiecznik 2, pełno razy mi wyleciał jak coś robiłem w kabinie
PS - instrukcja z linku nie miała kiedyś 58 strony i ja przez to też (mimo, że czytałem) po 2 latach dowiedziałem się że wysokość fotela kierowcy jest elektrycznie regulowana i jest tam guzik z przodu po prawej na fotelu
Na szczęście jest już
Opoya - 26-03-2015, 02:24
Przez jakiś czas nie było instrukcji wcale. Prawodpodobnie wygasły linki. Gaydek to na szczęście naprawił.
W razie potrzeby mam instrukcję w formie pdf (niestety skan, a nie edytowalny plik, czyli to samo co u nas na forum, tylko w jednym pliku). Chętnym mogę wysłać np. via mail.
temek15 - 29-03-2015, 12:21
Też jestem zdziwiony, że można zmieniać wysokość fotela Sprawdziłem, lecz u mnie nie działa Wiecie co może być przyczyną? Jeśli jakiś bezpiecznik, to który dokładnie?
(Pytanie o bezpiecznik nieaktualne Najwidoczniej moja instrukcja dotycząca Pumy była nie kompletna.)
[ Dodano: 29-03-2015, 19:59 ]
Po wymianie bezpiecznika jest już wszystko ok
|
|
|