Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Auto nie odpala
BuLaS - 04-02-2015, 20:59 Temat postu: Auto nie odpala Witam. Mam taki problemik auto coś mi nie chce zapalić. Akumulator 3 letni ,nie słychać nawet odgłosu jakby się wyczerpał . Zero reakcji po przekręceniu kluczykiem co poradzicie ?
Opoya - 05-02-2015, 00:42
Wsłuchaj się czy pracuje pompa paliwa.
leman - 05-02-2015, 11:35
A co się dzieje z kontrolkami na desce w pozycji II kluczyka? A co się z nimi dzieje w III pozycji (zapłon)?
sharky - 05-02-2015, 11:53
BuLaS napisał/a: | Zero reakcji po przekręceniu kluczykiem co poradzicie ? | Tzn.? Opisz dokładniej co się dzieje np. czy kontrolki się zapalają, czy słychać pompę paliwa, czy auto kręci.
Barbara3121958 - 11-05-2017, 19:39
Proszę o radę. Jeżdżę Pumą od 4,5 roku. Nigdy nie miałam problemów z uruchomieniem. Sytuacja była tego rodzaju: przejechałam kilka kilometrów, gdzie w między czasie zatrzymywałam się dwukrotnie. Niestety przy kolejnym uruchomieniu samochodu nastąpił problem z odpaleniem. Kontrolki świecą, kręci, obroty dochodzą do 900, potem lekkie szarpanie i spadają do zera. Wcześniej podczas jazdy nie miałam żadnych oznak, że coś się zaczyna dziać. Ot tak po prostu nie mogę uruchomić silnika. Będę wdzięczna za wszelką pomoc.
leman - 12-05-2017, 14:17
Spróbuj od tego ---> http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=9185 i sprawdź masę na silnik.
Chociaż z Twojego opisu, tak coś w kierunku pompy idzie. Przed "odpaleniem" włącz tak ze cztery razy pompę tzn. kluczyk na II, jak usłyszysz pompę to kluczyk na 0 potem na II itd. Za np. piątym razem spróbuj odpalić.
Barbara3121958 - 12-05-2017, 19:46
leman, Dziękuje za odzew. Poszedłeś w dobrym kierunku! Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa. Twoja wiedza jest dla nas bezcenna.
leman - 12-05-2017, 20:36
Barbara3121958 napisał/a: | Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa. | Bezpiecznik, jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza przed czymś . Raz zabezpieczył. Ale przepalenie go jest skutkiem a nie przyczyną! Sugeruję przyjrzeniu się zasilania w paliwo, poczynając od filtra.
[ Dodano: 12-05-2017, 22:06 ]
No i ważne który to był bezpiecznik? Czy F28 (15A jasnoniebieski) czy F35 (10 czerwony), bo na nich "wisi" przekaźnik który załącza pompę paliwa. Jak F35 to jak wyżej napisałem - układ pompy paliwa. Jak F28 to przyczyną jego przepalenia może być np. ... klimatyzacja ale pompa też
Albo sam przekaźnik był przyczyną, więc profilaktycznie zamień go na ten który obsługuje długie światła (zamień je miejscami).
Dukes - 13-05-2017, 05:12
Pompa paliwa padnie w niedługim czasie, przerabiałem to samo
sharky - 13-05-2017, 20:41
Też to przerabiałem tp://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7883&postdays=0&postorder=asc&start=0 Pompa paliwa została wymieniona na nowy zamiennik, niestety do tego zabiegu trzeba ściągać bak paliwa. Wraz z wymianą pompy obowiązkowo został założony nowy filtr paliwa + zlane całe paliwo z baku z całym syfem - syfu prawie wcale nie było. Bak z kolei został oczyszczony z zewnątrz z rdzy i zabezpieczony farbą. Po wymianie bezpiecznik się już nie przepala, jedyne co zauważyłem to jakby minimalnie większe zużycie paliwa, nie wiem czy to wina nowej pompy, czy stylu jazdy.
Barbara3121958 - 15-05-2017, 00:39
Dziękuję wszystkim za rady. Przesyłam pozdrowienia!
|
|
|