To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Auto nie odpala

BuLaS - 04-02-2015, 20:59
Temat postu: Auto nie odpala
Witam. Mam taki problemik auto coś mi nie chce zapalić. Akumulator 3 letni ,nie słychać nawet odgłosu jakby się wyczerpał . Zero reakcji po przekręceniu kluczykiem co poradzicie ?
Opoya - 05-02-2015, 00:42

Wsłuchaj się czy pracuje pompa paliwa.
leman - 05-02-2015, 11:35

A co się dzieje z kontrolkami na desce w pozycji II kluczyka? A co się z nimi dzieje w III pozycji (zapłon)?
sharky - 05-02-2015, 11:53

BuLaS napisał/a:
Zero reakcji po przekręceniu kluczykiem co poradzicie ?
Tzn.? Opisz dokładniej co się dzieje np. czy kontrolki się zapalają, czy słychać pompę paliwa, czy auto kręci.
Barbara3121958 - 11-05-2017, 19:39

Proszę o radę. Jeżdżę Pumą od 4,5 roku. Nigdy nie miałam problemów z uruchomieniem. Sytuacja była tego rodzaju: przejechałam kilka kilometrów, gdzie w między czasie zatrzymywałam się dwukrotnie. Niestety przy kolejnym uruchomieniu samochodu nastąpił problem z odpaleniem. Kontrolki świecą, kręci, obroty dochodzą do 900, potem lekkie szarpanie i spadają do zera. Wcześniej podczas jazdy nie miałam żadnych oznak, że coś się zaczyna dziać. Ot tak po prostu nie mogę uruchomić silnika. Będę wdzięczna za wszelką pomoc.
leman - 12-05-2017, 14:17

Spróbuj od tego ---> http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=9185 i sprawdź masę na silnik.
Chociaż z Twojego opisu, tak coś w kierunku pompy idzie. Przed "odpaleniem" włącz tak ze cztery razy pompę tzn. kluczyk na II, jak usłyszysz pompę to kluczyk na 0 potem na II itd. Za np. piątym razem spróbuj odpalić.

Barbara3121958 - 12-05-2017, 19:46

leman, Dziękuje za odzew. Poszedłeś w dobrym kierunku! :smile: Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa. Twoja wiedza jest dla nas bezcenna. :smile:
leman - 12-05-2017, 20:36

Barbara3121958 napisał/a:
Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa.
Bezpiecznik, jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza przed czymś :razz: . Raz zabezpieczył. Ale przepalenie go jest skutkiem a nie przyczyną! Sugeruję przyjrzeniu się zasilania w paliwo, poczynając od filtra.

[ Dodano: 12-05-2017, 22:06 ]
No i ważne który to był bezpiecznik? Czy F28 (15A jasnoniebieski) czy F35 (10 czerwony), bo na nich "wisi" przekaźnik który załącza pompę paliwa. Jak F35 to jak wyżej napisałem - układ pompy paliwa. Jak F28 to przyczyną jego przepalenia może być np. ... klimatyzacja ale pompa też :razz:

Albo sam przekaźnik był przyczyną, więc profilaktycznie zamień go na ten który obsługuje długie światła (zamień je miejscami).

Dukes - 13-05-2017, 05:12

Pompa paliwa padnie w niedługim czasie, przerabiałem to samo :P
sharky - 13-05-2017, 20:41

Też to przerabiałem :arrow: tp://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7883&postdays=0&postorder=asc&start=0 Pompa paliwa została wymieniona na nowy zamiennik, niestety do tego zabiegu trzeba ściągać bak paliwa. Wraz z wymianą pompy obowiązkowo został założony nowy filtr paliwa + zlane całe paliwo z baku z całym syfem - syfu prawie wcale nie było. :) Bak z kolei został oczyszczony z zewnątrz z rdzy i zabezpieczony farbą. Po wymianie bezpiecznik się już nie przepala, jedyne co zauważyłem to jakby minimalnie większe zużycie paliwa, nie wiem czy to wina nowej pompy, czy stylu jazdy.
Barbara3121958 - 15-05-2017, 00:39

Dziękuję wszystkim za rady. Przesyłam pozdrowienia!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group