Elektryka i oświetlenie - Leci ciagle cieple powietrze
lostlast - 26-05-2014, 16:12 Temat postu: Leci ciagle cieple powietrze dziś wracając z pracy zaśmierdziało coś zaczynałem się żeby sprawdzić nic nie było
w tym samym momencie zaczęło lecieć gorące powietrze
na ustawieniu zimnego nawet jak klimę załączyłem leciało gorące powietrze
jedno co dobre temperatura silnika schodziła na w dól
temperatura silnika na wskazówce doszła do pierwszej literki
a silnik gorący ze nie dało go do tnać
OBDi na telefonie wskazywało 98stopni
od kiedy się włącza chłodnica
gdzie się znajduje czujnik co załącza chłodnice
i co się mogło stać ze leci cieple powietrze tzn gorące
ok szukałem i szukałem
i znalazłem
ze dopiero mi się włącza chłodnica przy 104 stopniach wedle tego co znalazłem to drugi bieg
moje pytanko gdzie to znajdę co steruje chłodnica
i czy to co na zdjęciu widać czy to jest wina ze leci mi cieple powietrze do auta
trojan6 - 26-05-2014, 21:29
Biegi wiatraka załącza czujnik temperatury na komputer.
Za wskaźnik temperatury na zegarach odpowiada czujnik temperatury "na zegary".
Oba znajdują się pod cewką zapłonową.
Wiatrakiem steruje też rezystor dmuchawy - znajduje się po lewej stronie, na samym dole chłodnicy.
lostlast - 26-05-2014, 22:52
tzn co mam tam popsute rezystor czy czujnik wody
wedle skanu OBD co pokazywało mi na telefonie jaka jest temperatura przy 104 stopniach załączał wiatrak i spadła do +- 96 stopni
Opoya - 26-05-2014, 23:18
lostlast, przeczytaj wreszcie regulamin i zacznij sie do niego stosować! (Ortografia, znaki przestankowe, pisanie po polsku, nie cytowanie poprzedniego postu itd.)
trojan6 - 27-05-2014, 09:06
Wiatrak załącza się na pierwszy bieg przy temperaturze ok. 87*C
Przy 104*C włącza się 2 bieg wentylatora i chodzi tak długo, aż schłodzi silnik do 94*C.
Sprawdź czy wiatrak chodzi na pierwszym biegu.
Przeczytaj:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5817
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5741
lostlast - 02-06-2014, 17:10
wymieniłem to cześć i dalej leci cieple powietrze gdzie mam szukać problemu
oto zd z kabla od tego z napięciem i wcale nie reaguje na przełączanie z zimna na ciepło
http://w615.wrzuta.pl/obr..._od_ogrzewnicy1
http://w615.wrzuta.pl/obr..._od_ogrzewnicy2
trojan6 - 02-06-2014, 17:14
Spróbuj podmienić panel regulacji temperatury
Być może awaria tego elementu jest przyczyną.
lostlast - 02-06-2014, 17:20
właśnie to zdemontowałem tylko teraz muszę to gdzieś dostać
a oprócz tego mógł by ktoś sprawdzić jak u innych to wygląda jakie ma na piecie
trojan6 - 02-06-2014, 17:24
Mam nadzieję, że sprawdzałeś napięcie jak miałeś ten panel podłączony
Przeczytaj to: http://klubpumy.pl/viewto...t=5741&start=48
lostlast - 02-06-2014, 17:51
ok czytałem rezystor kopiłem czekam kiedy przyjdzie
ale teraz widział ktoś zdiecia mógł by u siebie zobaczyć jak jakie ma napięcia w tym kablu
i czy da naprawić te pokrętło od ciepła zimna
trojan6 - 02-06-2014, 17:54
Da się naprawić. O ile mnie pamięć nie myli, było nawet gdzieś na forum jak to zrobić. Niestety, nie pamiętam gdzie.
Wydaje mi się, że łatwiej i prościej będzie jak kupisz nowy panel. Ewentualnie popytaj, może ktoś z forum ma sprzedać.
lostlast - 02-06-2014, 20:21
kolega mi patrzył i stwierdził ze tranzystora czy jak to się zwie się wypalił o numeracji
ph89 52-10a
lostlast - 02-06-2014, 22:13
test wyszedł poprawnie działa
teras to poprawić żeby było dobrze albo kopic nowe lub używkę jak kolego proponuje
http://youtu.be/uWMHOpdcVHI
http://lostkuki.wrzuta.pl...na_ph89_52-10a.
http://lostkuki.wrzuta.pl...a_ph89_52-10a..
http://lostkuki.wrzuta.pl..._ph89_52-10a...
[ Dodano: 04-06-2014, 23:59 ]
http://w360.wrzuta.pl/obr...ph89_52-10a....
http://w360.wrzuta.pl/obr...h89_52-10a.....
gotowe jutro na miasto
wymieniłem ten tranzystor na inny mocniejszy bo nie miałem takiego samego
kolega elektryk mówił przeczyama dłużej niż stary miejmy nadzieje
to więc zanim komos gdzie lecieć cieple powietrze sprawdź czy w kablu po przekręceniu przełącznika ciepła, zmienia się napięcie jak tak to rezystor cały
Lisek94 - 05-06-2014, 21:58
Kup sobie nowy zawór nagrzewnicy, bo jeżeli leci ci ciepłe powietrze to zaraz się plastiki ułamią,poleci ci para z maski i silnik złapie dużej temperatury. Wiem bo sam to przerabiałem jakiś rok temu
|
|
|