To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Elektrozawór nagrzewnicy

maniek86krk - 02-03-2014, 13:38
Temat postu: Elektrozawór nagrzewnicy
Jadąc wczoraj puma z włączonym nawiewem i ustawionym potencjometrem na środku czyli miedzy grzaniem a chłodzeniem poczułem zapach spalenizny który unosił się parę minut w ucie miedzy czasie z nawiewów zaczęło lecieć ciepłe powietrze przekręciłem potencjometr na zimnu nawiew ale to nic nie dało z każdą kolejną chwilą powietrze z nawiewu leciało coraz cieplejsze. Poszukałem w internecie informacji na te temat i możliwe że uszkodził się elektrozawór nagrzewnicy ale czy przy takim uszkodzeniu czuć byłoby zapach spalenizny w aucie? Jest jeszcze opcja że przepalił się tranzystor philips który jest na płytce w konsoli bądź uszkodził się potencjometr. Wypiąłem kostkę od elektrozaworu i w piny włożyłem żaróweczkę gdyż nie posiadam miernika na razie. Masę wziąłem z aku a drugi kabelek wpiąłem w pin od kostki żaróweczka świeciła cały czas nie ważne w którym położeniu byl potencjometr czy to oznacza ze elektrozawór będzie sprawny a wina leży po stronie panelu nawiewu ?
Puman - 02-03-2014, 13:48

Możesz obydwa kabelki od żarówki włożyć do pinów bo tam jest tylko plus i minus.

Ustawienie na max zimno - żarówka świeci ciągle.

Ustawienie na max ciepło - żarówka miga wolno.

Skoro świeci cały czas to powinno elektrozawór powinien być zamknięty i powinno lecieć zimne powietrze. Jak wyłączasz samochód to elektrozawór się otwiera bo nie ma zasilania.

maniek86krk - 14-03-2014, 19:53

Przelutowalem tranzystorek irfl4105 ktory pochodzil 2 minuty i zrobila sie w nim dziurka :/ niestety czeka mnie elektrozawor do wymiany udalo mi sie upolowac za 130zl nowy oryginalny ale zastnawiam sie jeszcze nad sama wymiana cewki w elektrozaworze. Jutro mam zamiar rozlozyc zawor na czesci pierwsze i zobaczyc w jakim jest stanie

[ Dodano: 24-03-2014, 12:01 ]
Wymienilem dwa razy tranzystor irfl ale palil sie po ok 5 minutach dzialania wiec kupilem nowy elektrozawor udalo mi sie upolowac oryginalny nowy fordowski zawor na tablicy za 130 zl z przesylka ktory zlozylem w sobote i problem z ciagle goracym powietrzem z nawiewu ustal :D Wymiana banalnie prosta oczywiscie latwiej sie wymienia zawor jak uklad jest pusty ale jakos dalem rade

WieSiu - 25-03-2014, 09:29

maniek86krk napisał/a:
Wymiana banalnie prosta oczywiscie latwiej sie wymienia zawor jak uklad jest pusty ale jakos dalem rade


za duzo to tam nie wycieka plynu :)

zygiboos - 25-03-2014, 19:38

Potwierdzam, o ile nie odpalisz silnika to płynu wyleci może pół szklaneczki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group