To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Poszukiwany kolega z doświadczeniem :) (Warszawa i okolice)

liptoneq - 29-09-2013, 21:00
Temat postu: Poszukiwany kolega z doświadczeniem :) (Warszawa i okolice)
Hej :) jestem świeżo upieczonym właścicielem pumki i chciałbym poprosić o pomoc jakiegoś bardziej doświadczonego, miłego i pomocnego kolegę o spotkanie (najlepiej w Warszawie lub okolicach). Mianowicie kupiłem samochód, w którym niestety nie wszystko jest w 100% sprawne, ale czego oczekiwać po roczniku 97 i chciałbym żeby obejrzał mój samochodzik "fachowym" okiem, udzielił kilku cennych porad podpowiedział ewentualnie jak gdzie i co naprawić. Jeżeli jest jakiś chętny będę zobowiązany do postawiania piwka/kawki na pewno jakoś się dogadamy. Pozdrawiam :)
Puman - 30-09-2013, 04:23

Napisz co ci nie działa.
liptoneq - 30-09-2013, 05:51

1. Otwieranie bagażnika przez naciśnięcie guzika (można otworzyć tylko kluczykiem)
2. Nie mogę zaprogramować kluczyka z niewiadomych powodów (oczywiście próbowałem sposobów dostępnych na forum, ale w instrukcjach jest żeby czekać aż dioda obok zegarka zacznie się świecić ciągło, u mnie nie da się wprowadzić w ten "stan")

To są w sumie tylko te dwie rzeczy, ale myślałem też np. o przejechaniu się, posłuchaniu zawieszenia itp ;)

ZeRT - 30-09-2013, 08:23

Odnośnie programowanie kluczyka miałem podobny problem. Poza podanym na forum sposobem jest także inny właśnie dla najstarszych modeli. Niestety będziesz musiał sam pomyszkować po internecie, nie pamiętam gdzie znalazłem metodę która zadziałała u mnie.
rapart - 30-09-2013, 09:07

U nas oba te problemy rozwiązałem za jednym razem - osobna centralka STIG. Na forum jest dokładny opis, z kolorami kabli, więc na pewno sobie poradzisz.
liptoneq - 30-09-2013, 09:33

Wielkie dzięki za odpowiedzi ;) dam znać co i jak jak to ogarnę :) ale chwilka osobna centralka czyli wrzucam jakąś dodatkową część. Czy to znaczy, że to nigdy nie działało? No a jeżeli działało to co padło, że teraz muszę wstawiać coś innego, i czy nie da się obejść tego problemu bez "stiga"?
rapart - 30-09-2013, 10:38

Tylna klapa w Pumie fabrycznie blokuje się po włączeniu silnika, odblokowuje po po jego wyłączeniu. Otwierana jest ręcznie. W STIGu natomiast możesz podpiąć się pod jeden kabel w progu (żółty o ile dobrze pamiętam) i po przytrzymaniu 4s bocznego włącznika w pilocie klapa się uchyla. U nas klapa jest cały czas zablokowana i otwiera się tylko z pilota, ale w naszej Pumie nie było wkładki zamka, która jest podpięta do fabrycznej centralki i alarm ciągle wariował... Zrezygnowałem więc z niego w ogóle, nie miałem do niego zaufania po tym, jak auto nam się samo zamknęło zaraz po podpisaniu umowy kupna ;)
trojan6 - 30-09-2013, 10:40

1. Rozbierałeś zamek, okablowanie?
2. Jaki pilot chcesz zaprogramować?

liptoneq - 30-09-2013, 12:55

1. Zamka jeszcze nie ruszalem tak samo kabelkow.
2. Pilot na IR

Opoya - 30-09-2013, 14:27

liptoneq, skoro prosisz tylko kolegów to dalej nie czytaj :razz:

W tym tygodniu mamy zamiar zrobić warszawski spot. Śledź temat tutejszych spotów, przyjedź Pumą na spotkanie, a na pewno dużo spraw uda się rozwikłać. Łącznie ze sprawdzeniem ewentualnych błędów, a być może 'naprawą' problemu z pilotem.

liptoneq - 30-09-2013, 14:40

Głupio mi teraz trochę :< faktycznie powinienem napisać np forumowiczów bo pominąłem w swoim temacie kobiety, mniejsza o to będę śledził i bardzo dziękuję za pomoc :))
WieSiu - 30-09-2013, 17:25

rapart napisał/a:
osobna centralka STIG.


nie tylko centralki STIG wystepuja na tym swiecie. Co Wy tak ciagle z tym stig, ktos Wam za to placi ? Moze ktos z administracji zainteresuje sie w koncu tym tematem reklam na niekomercyjnym forum,albo wyjasni tlumacząc powiazania ?

trojan6 - 30-09-2013, 17:55

Po prostu są najbardziej znane. Wiesiu, nie widzę tutaj jakiejś specjalnej reklamy.
darpuslo - 30-09-2013, 20:38

Witam!
Zapomnij o jakimś Stigu, ja znam tylko jednego z telewizji występuje w "top gear" :lol:
Kupując swoją Pumkę w niemczech dokładnie miałem ten sam problem.
Szukałem schematów , rozbierałem zamki a wystarczyło tylko kupić na "alledrogo" moduł komfortu za 50 zł :razz:
Jak wspominała Opoya jest spot w sobotę - szukaj wiadomości w odpowiednim dziale spotów grupy mazowieckiej i podlaskiej :wink:
zapraszamy

liptoneq - 30-09-2013, 22:05

W takim razie bardzo prawdopodobne, że to jest to ponieważ moja Pumka też z Niemiec przyjechała aczkolwiek poprzedni właściciel sądzi, że pilot kiedyś tam działał dopóki nie padły baterie ile w tym prawdy pewnie nigdy się nie dowiem. Poczekam do soboty obejrzycie postawicie jakąś diagnozę ;) (o ile zdołam dojechać na co mam wielkie nadzieje :) )

[ Dodano: 01-10-2013, 11:38 ]
Doszedł mi kolejny problem, nie wiem od czego to zależy ale czasami włączają mi się kierunki (jak samochód stoi na parkingu np) i świecą... tylko tyle żeby je zgasić muszę przekręcić kluczyk w stacyjce i wszystko wraca do normy... nie mam pojęcia z czego to może wynikać, jakaś koncepcja?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group