Elektryka i oświetlenie - Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa
zelpenek - 12-06-2013, 19:43 Temat postu: Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa Witam,
Tak jak w temacie dzisiaj jadąc z trasy 2 razy spalił mi się bezpiecznik od pompy paliwa.
Można coś samemu na to poradzić ewentualnie posprawdzać czy trzeba oddać auto do mechanika?
Dukes - 12-06-2013, 20:11
Masz jakieś zwarcie bądź pompa jest zatarta i powoduje zbyt duże obciążenie dla elektryki.
Jeśli potrafisz to zajrzyj do TISa, poszukaj schematu obwodu pompy i sprawdź przewody, być może to tylko zwarcie, w najgorszym przypadku pompa do wymiany
wąski - 14-06-2013, 11:37
A mocno masz zassany korek wlewu?? Mi paliło bezpieczniki i później pompę jak miałem zapchane odpowietrzenie baku.
sharky - 26-04-2015, 15:58
Nie wiem dlaczego ale u mnie ostatnio też spalił się bezpiecznik od pompy paliwa. Nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu, stało się to po raz pierwszy. Wymieniłem spalony bezpiecznik i pompa działa. Jeżeli sytuacja się powtórzy pewnie będzie trzeba szukać przyczyny. zelpenek, dawno nie zaglądał na nasze forum, więc pewnie nie dowiem się co było u niego przyczyną przepalającego się bezpiecznika pompy i czy rozwiązał problem. wąski, gdzie znajduje się dokładnie odpowietrzenie baku? Czy jest jakaś reguła ile mniej więcej wytrzymuje pompa paliwa w Pumach?
Dukes - 26-04-2015, 19:44
Podam Ci przyczynę bo miałem to samo - siada pompa paliwa Przepalił się w trakcie jazdy czy zaraz po włączeniu zapłonu? Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony. Założyłem nowy i wszystko było ok przez 2 miesiące, a potem przepalał się notorycznie ale zawsze podczas startu pompy. Podłączyłem się amperomierzem w miejscu bezpiecznika i przy starcie prąd dochodził do 16A, a na końcu pompa prawie w ogóle już nie startowała lub pracowała "na zwarciu".
Wymieniłem pompę (via mechanik bo niestety trzeba wymontować bak) i teraz wszystko jest ok
sharky - 26-04-2015, 20:17
Dukes napisał/a: | Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony. | Dosłownie opisałeś mój przykład. Mam jednak nadzieję, że Twój czarny scenariusz się u mnie nie sprawdzi. Pytam na zapas: jakiej firmy kupić pompę paliwa, jakie mniej więcej to koszty łącznie z wymianą?
Dukes - 26-04-2015, 20:51
Niestety na 99% się sprawdzi bo w Pumce układ zasilania pompy obejmuje tylko przekaźnik bezpiecznik wyłącznik uderzeniowy pompa paliwa. Przekaźnik jest sterowany z ECU, nic więcej po drodze nie ma. I generalnie nawet jeśli chciałbyś posprawdzać połączenia przewodów to i tak trzeba bak wyjąć bo wtyczki nie wypniesz spod kanapy bo otworek na gumową przelotkę jest po prostu za mały, a druga sprawa, wtyczka jest kilka milimetrów od podłogi pod kanapą i nie da jej się wypiąć.
Ja kupiłem pompę Magneti Marelli i wszystko działa jak należy ale niestety piszczy, podobno w Fiatach to normalne, a pompa jest włoskiego producenta (chociaż wyprodukowana w chinach, jak wszystko).
Generalnie jakiś czas temu były na allegro pompy Visteon w cenie około 160 zł. Visteon to taki amerykański Motorcraft więc na pewno godne polecenia. U mnie wymiana kosztowała 100 zł za robocizne i zdaje się 80 zł za pompę więc tragedii nie było.
sharky - 27-04-2015, 11:30
Ceny pompy paliwa na Allegro nie są wysokie ale markowych produktów jest niestety mało http://allegro.pl/listing...ring=puma+pompa Póki co jeżdżę z zapasowymi bezpiecznikami i zobaczymy czy coś będzie się jeszcze złego dziać. A czy dużo jest pracy żeby zdjąć bak w Pumie? Czy trzeba demontować coś jeszcze np. tylną belkę?
Dukes - 27-04-2015, 18:55
Ja mówiłem o tej aukcji:
http://allegro.pl/pompa-p...5111282566.html
Nie jest napisane, że do Pumy ale po numerach wychodzi, że pasuje.
sharky - 08-06-2015, 10:31
Niestety przedwczoraj sytuacja z przepalonym bezpiecznikiem się powtórzyła. Bezpiecznik wymieniony, pompa chodzi ale póki co w dalszą trasę się lepiej nie będę wybierał. Szkoda, że w Pumie jest taki trudny dostęp do pompy paliwa, wtyczki i przewodów.
markko - 08-06-2015, 11:46
sprawdź czy nie masz gdzieś wiązki przetartej
sharky - 08-06-2015, 12:13
A w których miejscach najlepiej szukać, na które zwrócić szczególną uwagę?
markko - 08-06-2015, 13:15
całą, czyli od pompy do skrzynki bezpieczników. lewy próg
sharky - 08-06-2015, 16:26
Na razie póki co też wpiąłem się z ciekawości amperomierzem w miejsce bezpiecznika i zarówno przy starcie jak i po uruchomieniu silnika pokazuje nieco ponad 4 ampery.
Dukes - 08-06-2015, 19:20
Szukaj nowej pompy, dobrze Ci radzę
|
|
|