To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Sam naprawiam - Instrukcja czyszczenia przepływomierza

Anonymous - 26-03-2010, 17:06
Temat postu: Instrukcja czyszczenia przepływomierza
"Przepływomierz mierzy masę zasysanego przez silnik powietrza. Jest to przepływomierz z tzw. "gorącym drutem". Dwa elementy pomiarowe umieszczone są w dolocie i chłodzone przez przepływające powietrze. Moduł pomiarowy podgrzewa jeden z elementów do temperatury ok. 200 stopni Celsjusza i utrzymuje stałą różnicę temperatur pomiędzy elementami. Ilość prądu potrzebna do utrzymania grzanego elementu pomiarowego w zadanej temperaturze jest proporcjonalna do masy zasysanego powietrza. Zanieczyszczenie elementów pomiarowych prowadzi do zmiany charakterystyki przepływomierza, co z kolei może skutkować problemami z pracą silnika (brak mocy, nierówna praca)."


Instrukcja czyszczenia przepływomierza. (Puma 1,7)

1. Odłącz „+” akumulatora (w celu zresetowania komputera).

2. Wypnij wtyczkę z miejsca zaznaczonego strzałką. Możesz w tym celu najpierw wypchnąć śrubokrętem blaszkę przytrzymującą wtyczkę. Nie zgub blaszki pod samochodem. :razz:





3. Odkręć dwie śruby oznaczone na zdjęciu powyżej czerwonymi kółkami. Potrzebujesz klucza Torx T-20 "z dziurką" (tzw. centrowanego).






4. Wyjmij ostrożnie przepływomierz.






5. Wyczyść dokładnie dwa cieniutkie druciki przepływomierza z osadu i brudu. Bądź ostrożny! –ja czyściłem patyczkami do uszu.






6. Wyczyszczony przepływomierz przykręć z powrotem do samochodu.

7. Załóż blaszkę (jeśli wypadła) na wtyczkę i po prostu wepnij z powrotem wtyczkę.

8. Podłącz akumulator.

9. Odpal silnik na luzie i poczekaj chwilę aż obroty spadną na 900 ob/min. Nie wciskaj gazu.

10. Kiedy obroty na luzie się ustabilizują na 900 przejedź samochodem 8 km na różnych biegach i różnych obrotach w celu ustawienia komputera.

11. To wszystko. Mam nadzieję, że pomogło i proszę o uwagi i komentarze.

wojteks - 29-03-2010, 07:02

Taki drobny szczegół! Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki. Nie trzeba jaj żadnym śrubokrętem wyważać/wypinać czy coś takiego! Ale jak nadmieniłem to tylko takie szczegół! Ja do czyszczenia drucików zazwyczaj stosuję też pałeczki do uszu ale namoczone izopropanolem lub denaturatem. Pozdro
Anonymous - 29-03-2010, 07:27

wojteks napisał/a:
Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki.


Tak to będzie lepszy sposób. Problem miałem taki, że tą wtyczkę słabo widać. W końcu przez jakiś otwór udało mi się dojrzeć ten drucik więc go po prostu wypchałem i wtyczka puściła.

Ogólnie po to właśnie wrzuciłem ten opis ze zdjęciami. Cała ta zabawa to niby łatwizna ale jak się coś robi pierwszy raz i nie wie dokładnie jak, to się niepotrzebnie mnóstwo czasu traci na takie pierdoły.

wojteks - 29-03-2010, 07:58

Zgadzam się tobą. Ogólnie ciekawy materiał, na pewno się komuś przyda :-)
Anonymous - 21-09-2010, 21:53

Nam bardzo pomogl ten temat.Od jakiegos czasu mielismy problemy z moca,przespieszeniam.Obstawialem filtr paliwa,albo zle zalorzony pasek rozrzadu montowany nie dawno.Mialem jechac do forda w celu sprawdzenia paska,ale dobrze,ze przeczytalem temat.Rewelacja,po tym czyszczeniu.Auto znowu sie odpycha i kreci wysoko.Polecam wszystkim ten sposob i ciesze sie,ze jest to forum.pozdro.
Damianos - 22-09-2010, 08:01

a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego?

ja kiedyś w escorcie czyściłem w benzynie ekstracyjnej i to pędzelkiem.

ar2r - 22-09-2010, 14:03

Damianos napisał/a:
a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego?

Najlepiej czyścić izopropanolem jak pisał wojteks luz zwykłym spirytusem spożywczym.W żadnym wypadku nie powinno się używać środków typu WD-40 lub podobnych,oraz np.spirytusu salicylowego-pozostawiają po sobie osad.A do czyszczenia najlepszy jest chyba delikatny pędzelek.Sam przepływomierz montować dopiero po całkowitym wyschnięciu środka czyszczącego.

cobraswiecie - 07-10-2010, 09:40

Bardzo precyzyjny opis.Wyczyściłem i auto buja się o wiele lepiej.Czuć tą moc dopiero:).
Damianos - 10-10-2010, 16:07

jeszcze szybki question

czy napewno trzeba odłączyć klemę + a nie przypadkiem najpierw -, czy obojętnie który można do resetu ?

w escorcie o ile pamietam to do zresetowania kompa zalecano żeby odłączyć -

audart - 10-10-2010, 16:33

Cóż za pytanie... :) Damianos, jak nie wiesz którą to odłącz obie :D W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + .
Ognisty - 10-10-2010, 21:57

audart napisał/a:
W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + .


Klemę "-"

Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem i odradzał mi czyszczenie przepływomierza w taki sposób. Wystarczy w całości go przedmuchać i nie trzeba go rozbierać, ponieważ te dwa druciki widać przy całej części.

cobraswiecie - 11-10-2010, 05:34

Jak to niby przedmuchać?Robiłem tak już kiedyś i ledwo co się poprawiło ale widząć jak ktoś to robił spróbowałem z opisu.Te dwa małe druciki były od osadu i nie da tego wydmuchać tylko tak jak napisane wyczyścić pędzelkiem. :568:
audart - 11-10-2010, 09:51

Ognisty, powiedz mechanikowi żeby tak zrobił :) powodzenia :D dmuchanie nic nie daje to jest przyklejony osad więc w ruch idzie patyczek do uszu, nitro i czyścimy. Nawet samym patyczkiem jak potrzesz to nic nie da a co tu dopiero mówić o powietrzu.
Ognisty - 11-10-2010, 15:11

ahha, no cóż najwyraźniej mechanik się obawiał czegoś...
damian - 30-01-2011, 18:26

obawiał, albo to taki mechanik, co nie miał torxa z dziurką :wink: ja też nie miałem, musiałem nawiercać dziurkę, ale warto było, druciki były czarne :shock: nie miało to prawa dobrze działać. dzięki za opis :564:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group