Elektryka i oświetlenie - Masa silnika
markko - 08-10-2008, 14:54 Temat postu: Masa silnika Pozwole sobie zrobic taki temat po moich nie dawnych eksperymentach z masą przed 1 uruchomieniem silnika. Mianowicie chodzi mi o plecionke masową która idzie od dekla zaworów do karoserii, a plecionka ta znajduje się pod rezonatorem na masce. teoretycznie przy braku tejmasy prąd szuka najblizszego polączenia z akumulatorem. Najbliższa jest przy samym aku. Mój błąd spowodował brak reakcji rozrusznika i przegrzewanie się przewodu masowego przy aku. Jak bardzo ważną rzeczą jest masa w silnikach o zapłonie iskrowym chyba nie muszę tłumaczyć ( pożar pod maską jest jednym ze skutków braku masy, a ten zaczyna się własnie przy aku). Sprawdzajcie co jakis czas stan tej plecionki, odziaływuje na nią temperatura ( od kolektora wydechowego i katalizatora oraz nacisk rezonatora. Z tego co zauważyłem w swojej Pumie i Pusi seryjnie masa jest tak zamocowana że rezonator naciska ją co powoduje przetarcie po pewnym czasie.
trojan6 - 08-10-2008, 15:31
Zeby jescze jakies zdjęci informacyjne z wyrażnie zaznaczonym miejscem gdzie to jest to może bym znalazł...
markko - 08-10-2008, 16:04
tutaj dokładnie widac plecionkę o której pisałem
na tym zdjęciu jest 2 masa przy samym aku
Misiek1976 - 17-10-2010, 11:02
markko popieram.Miałem problem z masą i nie kręcił mi rozrusznik,wprawdzie plecionka była oki lecz w punkcie styku czyli w miejscu przykręcenia jej do karoserii bylo zaśniedziałe.Dopiero po mojej ingerencji w to miejsce czyli ja,płaski śrobowkręt,wazelina techniczna daliśmy radę i masa odzyskała swą dawną świetność.Kręci bez zarzutu.
BuLaS - 04-02-2015, 20:11
Odkopie ten temat można poprosić jeszcze raz zdjęcia bo wygasły .
Anonymous - 04-02-2015, 20:53
po lewej - plecionka silnik - buda - nie dość że cieniutka to jeszcze na wkręta
po prawej - z tego co pamiętam - prosto z klemy do skrzyni biegów, druga - krótka - z klemy do kielicha
BuLaS - 04-02-2015, 20:57
Ok dzięki .
leman - 05-02-2015, 11:27
Znalazłem jeszcze takie zdjatka;
lub takie http://s9.postimg.org/9jftlvwzj/P1150179.jpg
A tu moje "prowizoryczne" wzmocnienie masy. Drugi koniec kabla przykręcony jest do bloku silnika (znalazłem wolny, nagwintowany otwór, chyba M13). Kabel najlepiej tak fi20.
http://s2.postimg.org/54m5virx5/Zdj_cie0166.jpg
Polecam to każdemu, zanim zacznie wyciągać rozrusznik
Anonymous - 05-02-2015, 21:01
leman napisał/a: | (znalazłem wolny, nagwintowany otwór, chyba M13) |
otwór miał gwint M13 czy wkręciłeś śrube M8 kluczem 13?
leman napisał/a: | Kabel najlepiej tak fi20. |
Widzę mega (mega, mega, mega) prąd przepływa przy rozruchu fi20 to 314mm2, gdzie dla przykładu kable "spawalnicze" mają przeważnie ok 35mm2 (przy średnicy rdzenia 8mm)
Proszę załóż oczko na ten przewód, bo Ci nawet fi20 nie pomoże i ktoś to wklei do działu "druciarstwo"
|
|
|