To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Masa silnika

markko - 08-10-2008, 14:54
Temat postu: Masa silnika
Pozwole sobie zrobic taki temat po moich nie dawnych eksperymentach z masą przed 1 uruchomieniem silnika. Mianowicie chodzi mi o plecionke masową która idzie od dekla zaworów do karoserii, a plecionka ta znajduje się pod rezonatorem na masce. teoretycznie przy braku tejmasy prąd szuka najblizszego polączenia z akumulatorem. Najbliższa jest przy samym aku. Mój błąd spowodował brak reakcji rozrusznika i przegrzewanie się przewodu masowego przy aku. Jak bardzo ważną rzeczą jest masa w silnikach o zapłonie iskrowym chyba nie muszę tłumaczyć ( pożar pod maską jest jednym ze skutków braku masy, a ten zaczyna się własnie przy aku). Sprawdzajcie co jakis czas stan tej plecionki, odziaływuje na nią temperatura ( od kolektora wydechowego i katalizatora oraz nacisk rezonatora. Z tego co zauważyłem w swojej Pumie i Pusi seryjnie masa jest tak zamocowana że rezonator naciska ją co powoduje przetarcie po pewnym czasie.
trojan6 - 08-10-2008, 15:31

Zeby jescze jakies zdjęci informacyjne z wyrażnie zaznaczonym miejscem gdzie to jest to może bym znalazł...
markko - 08-10-2008, 16:04

tutaj dokładnie widac plecionkę o której pisałem

na tym zdjęciu jest 2 masa przy samym aku

Misiek1976 - 17-10-2010, 11:02

markko popieram.Miałem problem z masą i nie kręcił mi rozrusznik,wprawdzie plecionka była oki lecz w punkcie styku czyli w miejscu przykręcenia jej do karoserii bylo zaśniedziałe.Dopiero po mojej ingerencji w to miejsce czyli ja,płaski śrobowkręt,wazelina techniczna daliśmy radę i masa odzyskała swą dawną świetność.Kręci bez zarzutu. :mrgreen:
BuLaS - 04-02-2015, 20:11

Odkopie ten temat można poprosić jeszcze raz zdjęcia bo wygasły .
Anonymous - 04-02-2015, 20:53



po lewej - plecionka silnik - buda - nie dość że cieniutka to jeszcze na wkręta
po prawej - z tego co pamiętam - prosto z klemy do skrzyni biegów, druga - krótka - z klemy do kielicha

BuLaS - 04-02-2015, 20:57

Ok dzięki .
leman - 05-02-2015, 11:27

Znalazłem jeszcze takie zdjatka;

lub takie http://s9.postimg.org/9jftlvwzj/P1150179.jpg


A tu moje "prowizoryczne" wzmocnienie masy. Drugi koniec kabla przykręcony jest do bloku silnika (znalazłem wolny, nagwintowany otwór, chyba M13). Kabel najlepiej tak fi20.
http://s2.postimg.org/54m5virx5/Zdj_cie0166.jpg
Polecam to każdemu, zanim zacznie wyciągać rozrusznik :razz:

Anonymous - 05-02-2015, 21:01

:shock:

leman napisał/a:
(znalazłem wolny, nagwintowany otwór, chyba M13)


otwór miał gwint M13 czy wkręciłeś śrube M8 kluczem 13?

leman napisał/a:
Kabel najlepiej tak fi20.


Widzę mega (mega, mega, mega) prąd przepływa przy rozruchu :wink: fi20 to 314mm2, gdzie dla przykładu kable "spawalnicze" mają przeważnie ok 35mm2 (przy średnicy rdzenia 8mm) :wink:

Proszę załóż oczko na ten przewód, bo Ci nawet fi20 nie pomoże i ktoś to wklei do działu "druciarstwo" :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group