Elektryka i oświetlenie - Podswieltenie tarcz
Anonymous - 12-11-2004, 12:10 Temat postu: Podswieltenie tarcz Cze. Wymienial juz ktos podswietlenia zegarow na niebieskie?? Jesli tak to moze jakies porady?? Jakie diody czy zarowki??
Kurzki - 13-11-2004, 10:44
troche kasy , troche pomyslu , mnostwo czasu i jeszcze wiecej cierpliwosci
Sain - 17-11-2004, 14:28
Kurzki napisał/a: | troche kasy , troche pomyslu , mnostwo czasu i jeszcze wiecej cierpliwosci |
swietnie kolega koledze to wytlumaczyl
Kurzki - 17-11-2004, 14:54
he , he , sorry nie mialem ostatnio zbyt wiele czasu by sie rozpisywac
sa dwie metody:
1 - wymieniasz filtr z zielonego na niebieski i zostawiasz zarowki - nie wiem jaki efekt
lub...
2 - wywalasz filtr , zarowki i dajesz diody , tyle ile chcesz i jak tylko chcesz miec skierowane , aczkolwiek nie mozesz moca diod przekroczyc mocy zarowek
cos jeszcze ???
Nicco - 17-11-2004, 17:57
A tak Kurzki swoją drogą to nie dają Ci te LED'y po oczach ?
Nie można zamontować troche słabszych ?
Kurzki - 19-11-2004, 08:16
regulacje jasnosci swiecenia diod mozna regulowac poprzez odpowiednia wartosc potencjonometru lub na stale poprzez odpowiednia wartosc opornika.
Jesli chodzi o nie to mi to nie przeszkadza , gdyby mnie razilo to bym zmienil.
Sinuspi - 24-05-2005, 16:37 Temat postu: Re: Podswieltenie tarcz
horacy napisał/a: | Cze. Wymienial juz ktos podswietlenia zegarow na niebieskie?? Jesli tak to moze jakies porady?? Jakie diody czy zarowki?? |
zapraszam http://www.fordescort.org/content/view/77/73/ lub http://motonews.pl/sh_for...6wietlenie&f=20
Kurzki - 24-05-2005, 18:36
Sinuspi napisał/a: | http://www.fordescort.org/content/view/77/73 |
po pierwsze do bani to wyglada - niebieski miesza sie z czerwonym i powstaje roz
po drugie w pumie tego nie zrobisz , bo to nie escort - masz biala tarcze i czarne cyfry podswietlane od gory
podswietlajac tarcze od tylu to bedzie swiecila cala , a nie tylko cyferki
poza tym dioda swieci swiatlem punktowym i sie nie rozprasza , wiec podswietlenie diodami takiej powierzchni i bezsensowne
Sinuspi - 31-05-2005, 07:54
Kurzki napisał/a: | Sinuspi napisał/a: | http://www.fordescort.org/content/view/77/73 |
po pierwsze do bani to wyglada - niebieski miesza sie z czerwonym i powstaje roz
po drugie w pumie tego nie zrobisz , bo to nie escort - masz biala tarcze i czarne cyfry podswietlane od gory
podswietlajac tarcze od tylu to bedzie swiecila cala , a nie tylko cyferki
poza tym dioda swieci swiatlem punktowym i sie nie rozprasza , wiec podswietlenie diodami takiej powierzchni i bezsensowne |
zegar różni się tylko kolorem i to tylko czasem
widziałem "taki" zegarek po przeróbce i różu ani śladu , moze to wina zdjęcia
ogólnie to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje
Kurzki - 31-05-2005, 10:59
Sinuspi napisał/a: | zegar różni się tylko kolorem i to tylko czasem |
dobre sobie
Sinuspi napisał/a: | widziałem "taki" zegarek po przeróbce i różu ani śladu , moze to wina zdjęcia |
moze i wina zdjecia , ale i tak czerwony i niebieski powinne byc oddzielone bariera , aby kolory sie nie mieszaly
Cytat: | ogólnie to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje |
ja tam lubie sobie podyskutowac
Sinuspi - 01-06-2005, 09:43
Kurzki napisał/a: | Sinuspi napisał/a: | zegar różni się tylko kolorem i to tylko czasem |
dobre sobie
Sinuspi napisał/a: | widziałem "taki" zegarek po przeróbce i różu ani śladu , moze to wina zdjęcia |
moze i wina zdjecia , ale i tak czerwony i niebieski powinne byc oddzielone bariera , aby kolory sie nie mieszaly
Cytat: | ogólnie to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje |
ja tam lubie sobie podyskutowac |
prociem bardzo
jakiś czewuny ????? prawie takie jak Twoje
Pusia - 01-06-2005, 23:13
A jak dla mnie to mogą być i różowe
Kurzki - 03-06-2005, 22:39
teraz lepiej , ale i tak to niebieskie swiatlonie rozklada sie rownomiernie bo to diody
najlepszym rozwiazaniem jest idndiglo
a poza tym przy takim systemie to co z wskazowka , ktora nie jest podswietlana i jej nie widac za bardzo ?
Piccardo - 15-04-2014, 13:18
Czyli jak dobrze rozumiem gdybym wymienił same żarówki na ledy białe to nic z tego sensownego nie będzie bo jest jeszcze jakiś zielony filtr który i tak zmieni to światło. Tu pytanie czy ów filtr łatwo można wymontować i czy np. są inne ledy flex lub smd które po usunięciu filtra oświetlały by sensownie deskę na biało? I tak przy okazji oświetlenie tam gdzie mamy nawiew też posiada jakiś filtr (niestety nie miałem takiego imbusa żeby dostać się do wew. i spr.) a zamontowałem tam już białe ledy i dalej jest zielono wszystko świeci na biało po za deską i właśnie środkową częścią kokpitu czy może ktoś doradzić? A i czy wylutowanie diody w zegarku jest w miarę łatwe?
trojan6 - 15-04-2014, 14:19
Cytat: | Czyli jak dobrze rozumiem gdybym wymienił same żarówki na ledy białe to nic z tego sensownego nie będzie bo jest jeszcze jakiś zielony filtr który i tak zmieni to światło. |
W większości tak.
Cytat: | Tu pytanie czy ów filtr łatwo można wymontować i czy np. są inne ledy flex lub smd które po usunięciu filtra oświetlały by sensownie deskę na biało? |
Wyłamywałem, wycinałem te filtry po prostu. W nich miejsce użyłem jakiegoś plastiku przezroczystego, rozpraszającego światło. Następnie wlutowałem niebieskie LEDy, zwykłe diody. Niestety... "bez obudowy" wyglądało to masakrycznie. W obudowie było okej.
Cytat: | I tak przy okazji oświetlenie tam gdzie mamy nawiew też posiada jakiś filtr (niestety nie miałem takiego imbusa żeby dostać się do wew. i spr.) a zamontowałem tam już białe ledy i dalej jest zielono |
Tak.
Cytat: | A i czy wylutowanie diody w zegarku jest w miarę łatwe? |
Nie.
Podsumowując sprawa dość trudna.
Możliwe nieprzewidziane uszkodzenia zniszczenia.
Modyfikacje nie odwracalne.
Jak to wygląda? Moja była puma:
http://www.fotosik.pl/u/marcin_trojan/album/557214
http://www.galeria.marcintrojan.pl/?co=pumolot
|
|
|