Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Sprzęgło
Rathi - 30-11-2005, 11:51 Temat postu: Sprzęgło Jeszcze nie musze, ale mam bardzo duze obawy, ze niedlugo bede musial wymienic sprzeglo.
Jak sie dowiedzialem, ze za calosc (z wymiana) zaplace ponad 1000 zl, to sie zalamalem : (
Czy ktos wie gdzie mozna kupic taniej?
Anonymous - 30-11-2005, 12:36
ja wymienialem nie dawno sprzegło i moj mechanik wymienil tylko tarcze ktora nowa kosztowala 160 zł w sklepie plus wymiana 250zł
Rathi - 01-12-2005, 15:44
A dlaczego wymieniales?
Slizgalo sie? (Chyba tak sie okresla sytuacje gdy np. na IV biegu wciska sie gaz, silnik wchodzi na obroty, ale auto nie przyspiesza.)
Anonymous - 01-12-2005, 18:24
tak wlasnie bylo slizgało sie!!!!mialem wymieniac cały komplet(tarcza dociski i wysprzeglik hydrauliczny)ale mechanik stwierdził ze tylko tarcza nadaje sie do wymiany,przejechalem juz 4 tys km i jest ok wiec mam nadzieje ze to byla dobra decyzja.
superwisior - 01-12-2005, 19:35
Wymieniałem tarcze sprzęgła w styczniu br. Mechanik wziął za to 350zł! Na początku było OK. Trzeba było się przyzwyczaić, bo sprzęgło łapało 'od dołu', ale z upływem czasu chwytało coraz wyżej. Teraz jestem umówiony 12.12. z innym mechanikiem na naprawę sprzęgła bo już na IIIbiegu się ślizga (bardzo niebezpieczne przy wyprzedzaniu!). Nowy mechanik powiedział mi, że ten poprzedni wymienił tylko tarcz a nie zeszlifował docisku, żeby te powierznie idealnie przylegały do siebie (przekazuje to tak pobieżnie, bo sam nie bardzo znam się na mechanice). W efekcie tarcz ardzo szybko się zużywała i po przejechaniu ponad 10.000 znowu muszę naprawiać sprzęgło.
Patriqs - 02-12-2005, 09:53
ślizgające sie sprzęgło to niezbyt fajna rzecz przy wyprzedzaniu...fakt
mi sie narazie (odpukać) nic nie dzieje ze sprzęgłem ale mam pytanie. Co oznacza i jakie sa objawy tego że sprzęgło łapie "od dołu"?
Boogie - 02-12-2005, 14:16
chyba chodzi o to, że trzeba wcisnąć do ziemi pedał sprzęgła, żeby złapało.
superwisior - 03-12-2005, 04:20
Boogie napisał/a: | chyba chodzi o to, że trzeba wcisnąć do ziemi pedał sprzęgła, żeby złapało. |
Dokładnie Boo, tylko w drugą stronę - podczas ruszania kiedy mamy wciśniete sprzęgło, już lekkie zwolnienie pedału sprzęgła powoduje, że auto rusza
Nawiasem w Pumce sprzęgło jest hydrauliczne, nie ma żadnej linki regulującej pedał sprzęgła.
Bacha - 04-12-2005, 10:50
Ja u siebie sprzegielko sam wymienilem... za tarcze z dociskiem seryjnego sasch-a do 1.4 dalem 380 pln o ile dobrze pamietam w 1.7 montowali valeo i luke i komplet kosztuje cos kolo 500 pln... a to ze pedal sprzegla jest bardziej wrazliwy to normalka musi troszke potrwac zanim sie tarcza z dociskiem idealnie dopasuja... a tak na marginesie stara tarcza rozsypala sie mi w drobny mak no doslownie zostaly mi prawi same blaszki, a wiec noga jak najmniej na sprzeglo i nie przekraczac 5000 obr. czy to wogole mozliwe :)łasia.
Boogie - 04-12-2005, 16:36
łasia ja miałem to samo. Tarcza też sie rozsypała - może to przypadłość 1,4. T?eraz mam już innej firmy, nie pamiętam jakiej
Anonymous - 06-12-2005, 11:01
Polecam regeneracje tarczy sprzegła. Koszt jakieś 100 zł + łożysko oporowe. Jeżdze już na takowej ponad 20 tys km. Jest super.
Lukas - 06-12-2005, 15:31
Ja nie polecam rgenracji miałem taką tarcze i rozleciała się po około 40tyś ale moja była dość ostro eksploatowana Teraz mam spieka i jest super no może nie w korkach ale na wyścigach
Rathi - 07-12-2005, 10:42
czołg napisał/a: | Polecam regeneracje tarczy sprzegła. Koszt jakieś 100 zł + łożysko oporowe. |
Problem w tym, ze nie wiem gdzie ewentualnie moglbym oddac moje sprzeglo do regeneracji : (
W Krakowie nie mam zadnych namiarow na dobre warsztaty. Ale sprobuje zapytac na newsach.
Speedy - 07-12-2005, 23:53
lukas, a czuc roznice duza miedzy standardowym a spiekowym..??? Ile dales za spiekowe..???
Lukas - 08-12-2005, 14:20
Speedy napisał/a: | lukas, a czuc roznice duza miedzy standardowym a spiekowym..??? Ile dales za spiekowe..??? |
różnica w "czuciu sprzęgła" głównie zależy od ilości klocków nabitych na tarcze ja mam 6 albo 5 nie pamiętam dobrze. Ogólnie da się jeździć na takiej tarczy po mieście, ale w przypadku ruszania nie należy dopuścić do jazdy na półsprzęgle ponieważ to niszczy tarcze, często dzieje się tak w korkach, bo żeby przetoczyć się mały kawałek to nie wsprzęglamy biegu do końca.
|
|
|